1. apr. 2017

Det er som om vi ikke rigtig er venner mere

Det her partnerskab fungerer ikke rigtigt. Har ellers været godt, effektivt og faktisk også en fornøjelse indtil for en måned eller to siden. Så ændrede det sig. Og nu er jeg på vej videre.

Det handler om Bloglovin. Jeg har hele tiden brugt deres tjeneste til at følge med i nye indlæg hos dem jeg følger i Blogville - og til at gemme indlæg i en 'collection' så jeg kan vende tilbage til dem. Det har fungeret fint.

Men så var der ommøblering hos Bloglovin. Og så kunne jeg pludselig lægge indlæg direkte på deres tjeneste i stedet for på Blogger. Det er jeg ikke interesseret i, så det lod jeg være med ... men så opdagede jeg gru & rædsel at andre kunne kommentere på mine 'indlægskopier' på Bloglovin - i stedet for på Blogger, og hvor er min blog så?!

Nuj jeg har været frustreret. Så lavede de lidt om igen, så jeg igen kunne tilgå yndlingsblog direkte med ét klik. Men nu ... kan jeg ikke længere kategorisere blogs jeg følger. Og nu er jeg begyndt at søge andre veje.

Jeg fandt anbefalinger af feedly.com flere steder i Blogville. Og selvom det har taget en halv times tid i alt at oprette konto dér i stedet, så er det virkelig et "step up" i følg-med-tjeneste online. Egentlig kan den vel det samme. Faktisk. Måske lidt mere?! Men i hvert fald er den for mig, lidt mere overskuelig.

Feedly er min nye ven - og jeg satser på at det er et længerevarende venskab.

Jeg har tilføjet en lille "Follow Me Feedly" knap på bloggen den er grøn. Og også på Karielia's Holics. Så er det nemt at gå til, hvis der er andre end mig der er klar til et skifte.

Ha' en dejlig forårsweekend :o)


Disclaimer: kom lige til at se at det er 1. april i dag. Dette indlæg er IKKE ment som en aprilsnar. Ej heller er mit ønske om en god weekend!

----------

24 kommentarer:

  1. Indtil nu har jeg brugt bloggers egen måde at følge blogge på, men det kan jo være det ændrer sig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Men så længe det fungerer for dig, er der ikke den store grund til at starte alt muligt op ;-) Vi har jo meget andet at spilde tiden med, ikke? ;-)

      Slet
  2. hmm det vil jeg godt høre mere om, for var blevet fristet af blogloving (tror måske det ville åbne min blog for flere og det mit primær formål) men at trafikken så kom væk fra min blog syntes jeg ikke var så fedt.
    så kunne du måske lokkes til at skrive lidt mere om din nye ven?
    jeg har også først opdaget det april... hmm

    SvarSlet
    Svar
    1. Bloglovin og Feedly.com gør stort set det samme. Og jeg ved ikke hvor stort problemet er med Bloglovin, men der var også andre ting der begyndte at drille i mit feed - såsom at jeg ikke kunne se billeder m.m.
      Jeg bruger feed-tjenester til at holde styr på dem jeg følger.

      Slet
  3. Den tjeneste har jeg aldrig hørt om før. Kan være man skal overveje at udvide bekendstskabskredsen ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes Feedly.com virker overskuelig. Og det er vigtigt for mig. Så hvis du har et behov, kan du tjekke jo lige det ud ;-)

      Slet
  4. Jeg forsøgte mig hos Bloglovin, men holdt kun ud en måned - de var ALT for irriterende og sendte ALT for mange totalt ligegyldige mails om alt muligt uinteressant (for mig).
    Jeg har installeret Feed Reader 3.14, som fungerer perfekt for mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nåe ... men du kan jo bare fravælge alle mails?! Jeg kender ikke Feed Reader 3.14 men hvis Feedly.com og jeg heller ikke finder rytmen, så skal jeg klart tjekke din 'ven' ud.

      Slet
  5. Jeg er også MEGA-irriteret over Bloglovin - mest over at jeg får kommentarer derinde som jeg hellere ville have haft på bloggen, men også over at ting forsvinder hvis man har været inde på det en enkelt gang. Kan man være tilknyttet både feedly.com OG Bloglovin? (jeg spørger muligvis lidt dumt....)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis jeg fik kommentarer andre sted end min blog ville jeg aldrig se dem, hvilket ikke kan være sjovt for den der skriver den eller mig

      Slet
    2. @ Maude
      Jojo. Vi kan sagtens have konti på begge tjenester. Det er lidt ligesom at læse 2 forskellige aviser - samme nyheder, præsenteret på forsk. måder.

      Slet
    3. @ Maude & Servicehund
      Jeg beklager hvis jeg har lagt op til misforståelser omkring det med at kommentere via Bloglovin. Det er ikke noget vi kan forhindre. Det er noget Bloglovin giver mulighed for om vi synes om det eller ej. Vi bestemmer jo ikke selv om vores blogs kan følges via disse tjenester.

      Slet
    4. Nå jeg troede vi skulle melde den til selv. Men det kan andre altså gøre? Hvis nogen gør det så skal de da slet ikke forvente at kommentarer givet der bliver set, for så man jo chanceløs.
      ja jeg fatter ikke den slags tjenester, og ville ønske en guide på dansk om hvordan de fungere, hvad de gør.

      Slet
    5. Tror det handler om en misforståelse om hvad en feed-tjeneste er ;-)

      Slet
    6. lyder sandsynligt, som sagt, jeg ønsker en god guide om brugen af dem som blogger ;)

      Slet
  6. Ks lige et andet spg, hvordan har du fået listen med tidligere tilfældige indlæg? Har ledt efter det i blogspot opsætning, men uden held

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er noget html-kode jeg selv har lagt ind - ikke Blogger-standard ;-)

      Slet
    2. ville jeg gerne lære. For det vil fungere bedre for min blog end mest læste

      Slet
  7. Hi hi, jeg tror dig:) Altså jeg bruger ikke rigtig de der tjenester men tak for tip.

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså velbekomme, Mette ;-) ♡

      Slet
  8. Jeg bruger Bloglovin, men kun til at se om der er nye indlæg fra mine favoritter :-) og så klikker jeg mig ind hos dig og det er altid hyggeligt. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Birgitte :-)
      Det er præcis det jeg bruger Bloglovin til også. Men så koksede det - gjorde det ikke det hos dig? Så skulle jeg klikke flere gange for at komme ud på de originale indlæg, og nu kan jeg slet ikke få vist blogbillederene på Bloglovin. Så feedly er min ven nu. Så kan jeg følge med i år du skriver nyt ;-)

      Slet
    2. Nej jeg synes ikke jeg har problemet. Bruger den kun fra mobil app og på computer.

      Slet
    3. Hmmmm ... muligvis er det min Mac så og ellers må jeg tage det personligt ;-)

      Slet