16. mar. 2017

Post (Nord) skandale!

Jeg havde skrevet et laaaaangt brev med mange fotos af børn og dyr til genoptræningsveninde lyder alligevel bedre end hjernebødningsveninde. Lidt.

Printede brevet, puttede det i kuvert, skrev både modtager og afsender på kuverten #håndskrift, gik i Brugsen ja det er så der "posthuset" ligger nu betalte ågerpris for quickbrev ... og 5 dage senere modtog veninden brevet. 


Nu har jeg skrevet et brev mere. Og nu overvejer jeg om det er trods alt er hurtigere og muligvis også billigere selv at køre til genoptræningshospital med det.

Jeg ender nok med kamleposten - igen. Men så skal jeg skynde mig inden de sender resten at (ud)byttet til Sverige. Tsk tsk.  

Den store skandale er ... at ingen, altså i.n.g.e.n. havde fortalt mig at der nu kun omdeles post 2 gange ugentligt til private husstande. Og aldrig mere om lørdagen. 

Jeg har jo været helt til grin, når jeg hver eneste dag - inkl. lørdage og sommetider også søndag bare for at være på den sikre side har været ude ved postkassen for at konstatere at den var tom. 

Overvejer at klage til ... er det transportministeriet?! Nej, det duer ikke. Den slags har ministeren vist ikke næse for.



----------

18 kommentarer:

  1. Don't get me started!.... Det er en farce. Ak!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den helt store skandale i det her er klart at jeg har rendt og tømt postkasse hver dag - til ingen verdens nytte! :o) Og det gør jeg faktisk stadig, fordi jeg ikke ved HVILKE to dage jeg modtager post ...
      Nå, det tæller på skridttælleren, om ikke andet.

      Slet
  2. Post Nord er en joke:( Manden arbejder jo for dem og han er ikke imponeret.... Altså han har været der i snart 9 år og han ordner de der burer som alle pakkerne ligger i. Jeg har også lige sendt to breve afsted. Det ene skal så også tilbage igen med et nyt rejsekort til the tween inden 1 april. Hmmm det kan nemt gå hen og blive en aprilsnar.... ha ha. Jeg er heller ikke imponeret over det der post noget. Manden ej heller men de betaler heldigvis stadig løn... men kryds lige fingre, ik'?!! God weekend og ingen grund til tjekke post i morgen;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg krydser så meget fingre for at Mandens burer fortsat skal ordnes af ham. Som jeg kan læse længere nede i Ellens kommentar, så er pakkeforsendelserne muligvis opprioriteret?!
      Og tak for reminderen - ingen grund til at tjekke post i morgen. Det er altså skørt ;o)

      Slet
  3. Åh jeg er ikke imponeret. På den anden side, så forstår jeg ikke problemet med at de nu går fra 2 gange om ugen til én gang... Altså, det er ikke den store forskel i min optik.
    Jeg bruger så vidt muligt ikke Post Nord til noget, brev eller pakker. Men breve til udlandet kan jeg ikke undgå.
    Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da rigtig ærgerligt at dealen med Post Nord er så ringe, at så mange fravælger dem - det gør jo ikke servicen bedre. Øv hvor er det elendigt. Hvilke firmaer benytter du i stedet?

      Slet
    2. GLS eller Brink eller DHL hvis jeg kan vælge det... Ofte er det billigst og nemmest med GLS til pakker.

      Slet
    3. Tak for tip, Birgitte.

      Slet
    4. Med gls skal I så bare lige være OBS på hvilken pakkeudlevering de mener er nærmest jer, og at I kan vælge, har lige hentet en pakke hvor hvis jeg ikke havde fået et lift ville havde brugt ca. 4 timer på at hente den, modsat et andet sted nær mig hvor jeg med rask gang ville nå det på 45 minutter (så ville toget passe) men ellers max 1 1/2 time i hygge tempo (muligvis inclusiv en kop kakao på cafeen). Grunden afsender sagde ikke de sendte til shop, men spurgte ikke lige mig hvor jeg kunne hente.

      Slet
  4. Som Maude skriver, dont get me startet - jeg tømmer postkassen ca. en gang om ugen - nu behøver jeg ik at lægge tømningen om lørdagen kan jeg se ... men jeg aner ikke hvornår posten kommer egentlig.
    Jeg bruger heller ik post nord længere, efter de har formået at smide tre breve ud med gaver til pigerne og tog hvad - ca. 3 uger om at levere en pakke til min nevø, som blev sendt med quick post, for netop at være sikker på det kom næste dag, men det var i sommerferien, og postbuddet havde nok ferie...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det er da helt elendigt, S. Smide breve væk og gøre quickpost til kamelpost. Det er en ommer!
      Og se, service fra mig til dig - nej vi behøver ikke vandre hele vejen ud til postkassen om lørdagen :o)

      Slet
  5. Du får post de dage, hvor de post-omdelte reklamer deles ud, fortalte et pakke-postbud med pakker til Verdensfirmaet. Jeg ved så ikke, hvornår det er, for vi har nej tak til reklamer ...

    Og jo,jeg kan godt forstå problemet med at gå fra 6 til 5 til 2 til 1 gang om ugen. Der er jo folk, der er afhængige af at få post bragt ud. Fx min far, der ikke ville have e-post og derfor får alle sine sygehusindkaldelser med brev.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh nej, vi har haft nejtak til reklamer de sidste 11 år. Så jeg har heller ingen idé om hvornår det der post kommer. Og din info hjalp altså jo så fedt, Midterfrue ;-)
      Jeg har ikke tænkt over det med folk der ikke får breve i e-boks, det er da ganske alvorligt. Det samme gælder faktisk børn. Indkaldelser og des lige kan ikke tilgå forældres e-boks, men kommer også pr. Post (Nord). Det er ski ikke smart. Og slet ikke når man ikke kender ugedagen - for så kan vi jo rende livet af os selv til og fra postkassen.

      Slet
  6. Det helt ude i hampen med post nord.... dårligere og dårligere service (i min kommune har vi INGEN posthus, kun nogle få post butiker, men de har ikke al service) samtidig bliver det dyre og dyre..... og så under de sig over at vi ikke bruger dem.
    også hele det med at al overskud er sendt til Sverige, eller de kan finde ud af det men... suk jeg ved ikke, det holder bare ikke at foring mere...
    og ja jeg tømmer også næsten dagligt for har hørt det med 2 dage, men ved ikke hvilke....
    så der problemet når du fritaget for e-post, man får breve som der skal reagere på dagen før man fik dem.... fordi de er så længe undervejs 😵

    SvarSlet
    Svar
    1. At få breve man skal reagere på dagen før man fik dem ... det er en anelse avanceret :o)

      Slet
    2. Jep og kommune, læger m.m. bliver ikke glade når man aflyser 48 timer sener (fordi man jo tømte efter deres telefon tid... fordi posten primært kommer sent her, 😞 tror jeg... ser da mest pakke posten efter 15....) det har altså givet mig en del problemer. Kombineret med brev stress (det være med e-boks derfor blev jeg fritaget) så det noget hø.
      vi kan heler ikke sende pakker mere i min brugs (jo hvis du bruger pakkeboksen eller noget, men der står jeg af) ... vi kan dog modtage.

      Slet
  7. Det er ikke helt godt nok, det der. PN prioriterer pakker, som efter min erfaring er lynhurtigt ude; oftest dagen efter de er afsendt. Måske fordi de har mange pakkekonkurrenter, mens det er umuligt at sende breve < 50 gram med andre end PN, så de benytter sig af monopolet, gør de :-\

    SvarSlet
    Svar
    1. Er der ingen alternativer til alm. brevpost? Det vidste jeg ikke. Jeg er syv mile bagefter i min post-service-erfaring. So lastmover! Tænk at alt det her er gået min (og ministerens) næse forbi. Godt jeg har blogland til at holde mig opdateret! :o)

      Slet