3. mar. 2017

med indbygget Harley Davidson

Kalaha og jeg er separerede. For en tid. Vi havde oprindeligt aftalt at det skulle ske den 10. men jeg besluttede alligevel at, vi lige så godt kunne gøre det med det samme.

Ringede til Midt-I-Ingentings sødeste bilmand og spurgte om ikke vi skulle bytte lidt. Så han fik Kalaha at drøne rundt i for at kunne lokalisere kuglen lidt nærmere og så kunne jeg låne et andet fartøj imens.

Det er jo sådan med periodiske fejl at de a.l.d.r.i.g. viser sig når eksperten er til stede. Men på denne måde håber vi at den giver op og dermed giver sig til kende over for sød og rar bilmand.

Da jeg ringede til ham med forslaget, spurgte han med det samme om det ville være ok med en Aygo. Ja ja, bare den kan køre svarede jeg. Ringede bagefter til Mester og forklarede ham min geniale idé. 

Dernæst spurgte jeg ham hvordan en Aygo er?! "Den er lille" svarede han og mon jeg bliver træt af den? "ja" svarede han. Nuvel. 

Da bilforhandleren gav mig nøglen, spurgte jeg om ikke der var sådan en klikker til?! "Nej" sagde han med et snedigt grin "Og du skal heller ikke tage dig af den der lampe der lyser". Jeg gik ud på gaden og fandt bilen og ville låse op med nøgle i nøglehul "den er ikke låst, det behøver man ikke".

Og jeg må sige ... at den er lille. Og jeg var meget overrasket over at den har indbygget Harley Davidson. Det må jeg nok sige! Hold da op hvor den brøler så snart jeg blot strejfer speederen. Hahahahaha ... det er virkelig voldsomt. 

Og nej helt ren er den heller ikke - hverken indeni eller udenpå. Jeg er faktisk også ret ligeglad, bare den kan køre. Og det kan den omend noget mere larmende end jeg ellers er vant til.

Yngstebarnet var flad af grin da jeg kom hjem med den. "Det er en baby-bil". Og begge børn var helt ødelagte over det 'manglende' centrallåsesystem, ingen bagdøre, hiv-op-tryk-ned dørlåse og svinghåndtag til sideruderne. Tsk tsk.

Og der var også en lille diskussion om hvordan man mon kunne komme ind på det der bagsæde.










Her halvsent fredag har jeg ingen anelse om hvornår jeg skal genforenes med Kalaha. Det betyder heller sikke så meget. 

Aygo bringer masser af morskab disse dage. Bare den der Harley-lyd får os til at grine hver eneste gang. Og da ældstebarnet og jeg havde handlet i dag, fandt vi ud af at nøglen hverken passer til passager-sidedør og ej heller til bagagerummet. Det er top-klasse.

Til alle Aygo-ejere: undskyld! Men tror altså at vi er velsignede med et særligt skravlet eksemplar af slagsen. 

I mellemtiden håber jeg at bilmand hygger sig med Kalaha.


----------

em Português: Desculpas a todos os proprietários de um Aygo. É um carro pouco de diversão - pelo menos pequena.



---------

18 kommentarer:

  1. Fantastisk! Jeg er vild med Aygo-underholdning! ❤️ Hvad kommer Kalaha så til at hedde når kuglen er lokaliseret? For det bliver den vel (a.l.d.r.i.g.)? Ej, nu ta'r jeg mig selv i at ønske, at I aldrig får Kalaha tilbage, for udfra mit yderst egoistiske synspunkt er der stof til mange gode indlæg i Aygo - glæder mig allerede! Og undskyld!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, jeg kan godt se at der kan komme flere indlæg ud af Aygo. Den er bare genial ;-) Og i øvrigt så meget federe at have den, end at undvære fartøj.

      Slet
  2. Skønt at bilmand ud over lille bitte bil (der er lisså petit som min bette løvebil 107'er - dog med en mindre skrabet udstyrsside) - også sørger for god underholdning til køreturene :) glæder mig allerede til flere af den slags indlæg, og håber at kalaha kuglen bliver fundet - engang :)
    Glædelig weekend :) kh. S.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh jeg håber også kalahakuglen bliver fundet - denne gang ;-)
      Er sikker på at løvebil anno 107 er veludrustet. Her er vi gået helt ned på udstyr. Helt ned! :-)

      Slet
  3. Åh hvor godt! :-) Og sjovt at ingen af de fremviste features var usædvanlige engang. Husker den fase, hvor måske især mænd? Hyggede sig med at stå oppe i lejligheder og låse og åbne og låse og åbne bilen nede på parkeringspladsen. Moderne tider ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahahahaha, klik-klik-klik-klik-klik fra altanen. Det er altså sjovt, Livsglimt. Åh kan se det for mig. Hahaha.

      Slet
  4. Og jeg gad godt rulle-ned-håndtag i tilfælde af at jeg skulle køre i en havn :-)
    Har du overvejet at købe en Bandana, når nu du kører i bilernes svar på harley?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahahaha, Lene altså. Jeg skal så meget nederst i skufferne for at finde en bandana nu. Helst rød, ikke?

      Slet
  5. Jeg var fluks tilbage i ... hvad? Firserne? I hvert fald dengang det var helt normalt med alle de gammeldags ting, du beskriver her.Jeg kunne dog låse min bil ... ikke at det gjorde den store forskel, for de var supernemme at komme ind i, hvis det var det, man ville :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tilbage i de vilde 80'ere, Ellen ;-D

      Slet
  6. De håndsving elskede jeg som barn, tænker som Lene de vil være god hvis man ryg i vandet...
    håbe kalaha kugle findes, skønt med sådan en aftale med bilmand.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber virkelig også at den kalahakugle snart findes! *suk*

      Slet
  7. Jeg håber den kalaha snart findes. Jeg er ved at gå helt i spåner over den pip-fugl, der sidder i vores ventilation og hyler... F*ck det er irriterende. Især hele vejen til Odense og tilbage igen. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Arj, jeg håber da ikke at pip-fuglen har bygget rede ... måske kommer der unger her i foråret?
      Og ja suk, jeg er ved at komme dertil hvor kalahakugle gerne snart må lokaliseres og bortskaffes.

      Slet
  8. Ha ha ha ja her er det lige omvendt her.... Vi har endelig en bil der kan det hele:) håber nu din Kalaha snart er hjemme igen:)

    SvarSlet
  9. Haha, at få indbygget motorcykel i en babybil er da en form for bonus :p

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er den vildeste kombi :-D

      Slet