21. dec. 2016

juleferie i sigte

Jeg glæder mig rigtig meget til juleferien. 11 dage uden arbejde og skole. Vi har aftale nogle af dagene, bevares - men ikke noget vi sådan behøver stille vækkeur for eller halse afsted efter, altså med mindre vi en af dagene kommer til at sove rigtig rigtig længe. I så fald vil jeg med glæde komme for sent til aftale, for det ville være første gang ever siden vi fik børn - at vi har sovet rigtig længe. Altså hvis det sker!

Men altså en juleferie uden de store planer men til gengæld en masse små planer om bare tage dagene en ad gangen, lade lysten og spontaniteten styre. Vi har endda fyldt fryseren op, så vi ikke engang behøver bevæge os ud i den rigtige verden - i hele ferien. Nøj hvor jeg glæder mig.

Brætspil, fjerner, Minecraft, skønlitteratur og en lille smule faglitteratur, julefrokost, gåture, godter, Blogville, bollebagning, online shopping, leg og ingenting. Masser af ingenting. Og hele dage i nattøj og morgenhår. Nøj altså.

11 dage - det smager af lang og afslappende ferie. Med frygt for at gentage mig selv: Nøj hvor jeg glæder mig.


Glædelig jul bare i tilfælde af at juleferiefølelsen sætter ind inden den rent faktisk træder i kraft. 


Nå ja forresten. Gode tips til biograffilm, brætspil og anden familieunderholdning modtages meget gerne. Anyone?


----------

19 kommentarer:

  1. nyd det
    et godt brætspil (for alle aldre) hvis man kan lide dyr er Vild med dyr
    så lige "de eventyrlige vogtere" i tv i går, hvis I ikke så den (og er til tegnefilm) så det en fin uskyldig film, men med lidt at tænke over (hvis man vil)
    af julefilm så vi der hjemme altid "Næsten en engel" med Dolly Parton... kan du finde den digitalt eller på dvd så den super god (finder du den så vil jeg godt vide hvor)
    nyd ferien
    glædelig jul

    SvarSlet
  2. Det lyder som en ganske fortryllende og vidunderlig juleferie! Jeg håber den bliver tilsvarende go'! Kram fra mig! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig virkelig også, Maude. Glæder mig til ingenting :)
      Tusinde tak ❤️

      Slet
  3. Hvem er hvem og Afrikas stjerne er et hit her. Sammen med Vildkatten.
    God jul og god afslapning 👌🏼
    Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvem er hvem, kender jeg slet ikke. Må Google! Afrikas Stjerne kører også på repeat her! ❤️ Det er længe siden vi har spillet Vildkatten (hos andre) måske skal jeg lige få kigget lidt på det igen. Tak, Birgitte.

      Slet
  4. God ferie, og helt fantastisk at I ikke har booket den med alle mulige aftaler. Det er da en rigtig juleferie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sådan føles det også, Lene. Vi finder sikkert også på nogle ting ude af huset - men det bliver lige hvad vi har lyst til og når vi har lyst til det. Nøj jeg glæder mig. Det varer lidt endnu :) Og god ferie til dig og Landmanden også :-D

      Slet
  5. Det lyder virkelig virkelig dejlig. Vi har også udsigt til en del skønne feriedage men har ik fyldt fryser op. Så vi må desværre ud blandt menneskemasserne for liiiige at ordne de sidste få indkøb :-/
    Nyd alle jeres dejlige feriedage. Og så hepper jeg lidt op i kommer for sent til jeres aftale. Tænk st sove så længe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak, S. Ja tænk at sove så længe! :) Bare tanken gør mig glad.

      Slet
  6. Twelve Days of Christmas har minus en fået en dejlig ny betydning :-)
    Godt, at I har fået kringlet en masse fridage i denne ellers totale arbejdsgiverjul - den fås ikke værre, så tilkøbte dage er en absolut nødvendighed.
    Man skulle gøre som i England: Hvis 1. og/eller 2. juledag ikke falder på hverdage, får man ekstra fridage. Som fx i år, hvor det er søndag og mandag, giver det en ekstra gratis fridag den 27. december. Her kunne DK godt lære noget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Ellen det kunne DK lærer noget af.. Det har manden og jeg sagt i årevis men men nej nej. Sådan gør vi ikke her. Så hellere de hårdt arbejdende (ja ja, ikke mig) bliver snydt for en fridag:/

      Slet
    2. Men vi bliver jo egentlig ikke snydt - sådan rigtigt, eller? Jeg synes det er okay - nogle gange er det til vores fordel og andre gange til arbejdsgiverens. De skal jo også tjene penge til at betale vores løn.

      Slet
    3. @Ellen
      Twelve Days of Christmas minus én er det nye sort. Genialt tænkt (af dig). Jeg vil slutte sangen ved de 11 så ;)

      Slet
    4. det ville nu være dejligt, selv om jeg ikke direkte ville mærke det som lærer, eller ikke ville før min pension med gamle regler.. ved ikke hvordan det er ny.
      kan huske jeg følte det var snyd i 1 klasse... for året før havde vi fået tidlig juleferie, juleaften har nok været en tirsdag eller onsdag og vi fik så fri fredagen før.

      Slet
  7. Rigtig dejlig, afslappende, hyggelig og fantastisk juleferie.🎄♡☆

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tusinde tak, Laila. Og i lige måde!

      Slet
  8. Ha' en rigtig rigtig dejlig ferie:o) Også glædelig Jul og godt Nyt År:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette. Også rigtig glædelig jul og godt nytår til jer :)

      Slet