19. okt. 2016

poncho i grå

For et års tid siden hæklede jeg denne grønne poncho - egentligt til mig selv, men den endte hos Mette. Jeg synes den er fed, men da den var færdig, brugte jeg den ikke - da det viste sig at den flotte, grønne farve slet ikke passede til mig.

Så i foråret gik jeg i gang igen. En lidt kedeligere farve - men i mit faste repertoire: grå og sort. Denne gang grå.






Jeg improviserede igen med kanterne. Hæklede dem noget bredere og anderledes end opskriften. Nåja ... og proportionerne er anderledes, den blev hæklet sammen i stedet for at blive syet - og så kom der en hals på også men ikke frynser.

Ind til videre har jeg brugt den én gang. Den er blevet fin blød efter en gang skånevask. Satser på at få den brugt over noget sort tøj her til vinter. Fx en sort kjole med høj hals og lange ærmer. Vi får se.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar