15. mar. 2016

ægtepagt?!

Og nu til noget helt andet ... og langt mere seriøst end hvad der oftest præger bloggen min.

For hvad nu med de der ægtepagter?! Det blev jo lavet om, sådan at pensionsopsparinger ikke skal deles ved skilsmisse - med mindre parret altså ægteparret laver en ægtepagt. Eller sådan har jeg i hvert fald forstået det.


Mester og jeg har talt om det i hundrede år. Altså at få det gjort. Men da det er sådan noget der SKAL advokat indover, så er prisen også derefter ...


Så i disse orlov-på-budget tider, er det vel kun rimeligt at bruge de der mangetusindekroner af skatte-retur-pengene på det eller hvad?


Altså vi har jo bestemt ingen forstilling om at vi nogensinde kommer på sådan en tåbelig tanke, som at gå fra hinanden. Men ingen kender morgendagen af gode grunde og hvis vi nu alligevel bliver så skøre, burde vi nok kunne finde ud af at skilles i fordragelighed og på *fair vilkår men alligevel ...

Har kontaktet en advokat via email. Og pludselig er det så meget virkeligt. Altså ikke det der med pensioner, skilsmisse og ægtepagter - næe du, det med de mangetusindekroner!


Mester har nu ikke den store grund til at ville have halvdelen af min pensionsopsparing. Den er vist hurtigt brugt fx på en hyggelig aften i byen. Men han deler gerne sin egen siger han. 


Noget med at nogen jo har været på barselsorlov mere end 1 gang og i øvrigt arbejdet deltid for familiens skyld (leger at det udelukkende var for familiens og slet ikke min egen skyld, men nu er jeg jo også en del af familien, eller, altså, nå) og at det muligvis kan være derfor at den der bytur ikke kan blive til det store ...


Så fair er han. Jeg kvier mig blot ved de mangetusindekroner.


Har I ægtepagt? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvad tænker I om det?

Åh altså - kan I mærke hvor voksent det her føles?! Lidt for voksent synes jeg nok.
* jo man kan godt skilles i fordragelighed og på fair vilkår. spørg selv min meget-bestemte-bankrådgiver. hun ved det. Har prøvet det én gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar