19. okt. 2015

sproglige blomster

Dagens indlæg har jeg ikke selv skrevet. Eller dvs. det har jeg jo så alligevel, for lige netop disse 4 linier er naturligvis mit værk. Nedenstående sprogblomster har jeg på et-eller-andet-tidspunkt fået stukket i hånden og det er røget i gemmerne. Nu skal de på bloggen - og så vil jeg ønske jer en god mandag.


  1. Hvis man som politiker vil beholde magten, er man af og til nødt til at true nogle kameler.
  2. For de fleste mennesker er den højeste for for lykke den der opstår, når de første gang sætter et barn til livs.
  3. At gå i krig udviklede mange unge mænd dengang og ofte med dødelig udgang.
  4. Mænd er kun interesserede i sex, men det skal vi nu nok få afskaffet, når vi får ligestilling.
  5. Mændene kan hjælpe kvinderne meget ved at være nærværende, og fx kan de sørge for forskellige former for opbagning, når der skal laves mad.
  6. Tekstens titel "på dybt vand" kan fortolkes sådan, at hvis man er i en situation, hvor ens ordkløveri har bragt en ud i en længere situation, hvor ordene hverken har sammenhæng eller sammen giver nogen mening længere - allesammen eller også sådan set hver for sig - så er det jo sådan set ikke så nemt.
  7. Hvad er livets mening? Det spørgsmål vil jeg besvare på den næste tre sider.
  8. Jeg må ærligt indrømme, at jeg da også tit selv overskrider mine egne grænser. Det er især, når jeg er til fest.
  9. Det er for dårligt, at tv hver aftens mider meningsløst mudder i hovedet på folk.
  10. Da Anne Grethe begår selvmord, er det for hende første gang, at hun gør det.
  11. Uanset hvor meget man forsøger at tæmme naturen, vil der altid være naturkatastrofer og også en hel masse ukrudt.
  12. I dag taler folk i mobiltelefon i stedet for at besørge hinanden.
  13. Når atomkrigen har udslettet os alle, så er det altså at jeg spørger mig selv, hvor det egentligt er, at vi er henne?
  14. De eneste love, som i dag gælder for det moderne mennesker, er janteloven og lukkeloven.
  15. Lykke er, hvis man får et barn, men hvis sygeplejersken herefter taber det på gulvet, så dette afgår ved en smertefuld død foran forældrene, kan man sige at det er en ulykke. På den måde hænger lykke og ulykke altid sammen.
  16. For mange kvinder kan et sidespring være rigtig godt, for så kan de få sig noget nyt input.
  17. Jeg synes, at forfatteren er alt for kritisk overfor ungdommen. Hun sætter alle ud på et brædt og skærer dem over med en kam.



    Forfatterne skulle efter sigende være gymnasieelever. Muligvis men sansynligvis ikke genkender jeg min egen skråsikkerhed og min ordforvikling fra da jeg var en enormt klog gymnasieelev.

    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar