2. jul. 2014

tegnehygge med Ældstebarnet

Ældstebarnet har nyligt haft Ole Lund Kirkegaard tema i skolen. Åh hvor har jeg altid elsket Ole Lund Kirkegaards fantasifulde bøger. Faktisk begyndte jeg at læse dem højt for børnene stort set inden de kom ud af maven - nej det gjorde jeg da ikke. Det var Findus-bøgerne ... 

I hvert fald så resulterede skoletemaet i, at Ældstebarnet og jeg besluttede os for at tegne i OLK's stil stærkt inspireret af illustrationerne i bøgerne.







Det var simpelthen så hyggeligt at ligge der på gulvet sammen i et par timer og samtidig vise Ældstebarnet et par nye tegneteknikker mens vi blabrede løs om Himmel og Jord eller alt det imellem?!

Resultatet synes vi selv blev rigtig fint altså både tegningerne og snakken.


Hvornår har du sidst tegnet? Og hvad?

Ja, jeg er nysgerrig, men hvornår er jeg ikke det?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar