13. jun. 2014

er under belejring ...

Skynder mig lige at skrive en 'god weekend' hilsen til jer Blogville beboere. Mere når jeg ikke her til morgen. For jeg er under belejring.

Der skete nemlig det, at jeg på vej hjem fra et meget langt møde, med gratis frokost, at jeg fik en sms fra fætteren som jeg kun hører fra som vinden blæser - fx med 3 ugers mellemrum eller 3 måneder og sommetider 13 måneder. Sms'en lød:


Hvad laver I? Er der nogen hjemme? 

Jeg ringede straks op og spurgte om det betød at han gerne ville komme forbi. Ja, han var faktisk kun 10 min. væk. Han holdt i indkørslen da jeg kom hjem og havde ellers kørt pænt stærkt ...


For andre er det måske ikke så mærkeligt at få spontane besøg af fætteren. Og egentligt heller ikke her, for vi har vænnet os til ham - men han bor altså 3,5 timers kørsel væk. Og han er kun kørt afsted for at besøge os de fleste andre ville nok vælge at kontakte os INDEN de kørte hjemmefra.


Men ikke fætteren. Og nu er han så flyttet ind. På mit kontor! Hvor Mac'en står og hvor jeg normalt lige nyder en stille morgenstund. Ikke nu hvor jeg er under belejring, tilsyneladende!


Og igen. Når han så dukker op, så ved vi aldrig om han har tænkt sig at overnatte han kan sagtens finde på at køre hjem igen senere på dagen. Og hvis han overnatter, så kan vi heller aldrig få et klart svar på hvor længe han har tænkt sig at feriere her. Pludselig kører han bare og andre gange må vi smide ham ud, når vi 4-6 dage senere kan have planer som ikke lige involverer ham.


Men han er hyggelig. Vi er glade for ham fætteren. Og vi har vænnet os til at sådan er bare med ham. Og det er fint. Han har så også vænnet sig til at han så må tage det som det er, når han dukker op ... fin ordning!


Nåja. Han er i øvrigt genial med børnene. De elsker ham! Fedt!



Håber jeg får mulighed for at blogge igen mandag. Ved endnu ikke om han bliver her weekenden over - eller en hel uge. Måske er han smuttet inden vi kommer hjem fra arbejde i dag? Men indtil videre er jeg så under belejring.

God weekend!



----------------

ps. nogle der havde regnet ud at han er midt i 40'erne?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar