17. dec. 2012

præ-jule-liste

Jeg synes det er SÅ nederen at:
  • opvasken bare aldrig tager sig selv
  • jeg i de sidste 3 uger har modtaget 37 mails fra min advokat (!)
  • det bare er fedt at være kreativ og totalt øv at sætte det til salg
  • hvorfor noget så smukt som et snelandskab kan føles så koldt og vådt

Synes det er VIRKELIG nederen at:
  • Dr. Oetker tilsyneladende er holdt op med at producere pebernøddekrydderi?!? WTF
  • deluxe havregrynskugler ikke laver sig selv
  • livet er så dyrt og jeg har flest minus-penge
  • der er LÆNGE til det igen er autocamper-vejr

Men til gengæld er det ret fedt at:
  • glædes over solens glimten i snedriverne
  • brnene er så store at de selv kan finde tøj frem og tage det på (og at det måske nogle dage faktisk også passer nogenlunde sammen og til vejret)
  • have en mand der bakker mig op uanset hvad...!

Kunne virkelig godt tænke mig at:
  • blive bedre til at lytte (!) Ja, det mener jeg sgu. Og hermed erklærer jeg at jeg vil øve, øve og øve mig!
  • at stormen snart er ovre!!
  • få samlede James Bond på dvd : )
  • få besøg af et udryknings-oprydnings-team

Er super-taknemlig for:
  • mega kreativ inspiration i blogland
  • min nære familie; Mester, banditterne, Hunden, far og brormand 
  • gode venskaber, også dem hvor man bare kan samle op selv om det er længe siden sidst

Jeg vil bruge noget tid i december på at:
  • skrive julekort
  • nåja, og passe mit frivillige arbejde for Plan Danmark
  • samle op på gamle venskaber
  • lave noge flere deluxe havregrynskugler selv
  • sove - er virkelig træt

Men jeg skal jo også lige:
  • tage mig sammen til at rydde op (hold nu op hvor der trænger, og jeg siger bare at det der med at tilmelde sig oprydningsnyhedsbreve ikke gør nogen forskel i de fysiske stakke her i huset)
  • nyde livet
  • glæde andre
  • have styr på klassekassen ift. banditpigens klasse-bage-dag

Men allerførst vil jeg:
  • sige tak til alle i blogland fordi i gør det til et rart virtuelt sted at være
  • kysse lidt på min familie
  • tage en lur

10 kommentarer:

  1. Havde glemt alt om havregrynskuglernes lyksaligheder, må vist hellere genopfriske i aften...

    Tror lige vi skal have en statusopdatering på storm snart

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Ketty, prøv mine med marcipan. Du finder opskriften under 'opskrifter' (sjovt nok). De er bare SÅ gode.
      Den storm er bare efterhånden så uinteressant og gået helt i hårdknude, så det gør ondt i maven. Men jeg prøver at holde mig udenfor centrum ;o)

      Slet
  2. Lige om lidt er det jul - så går advokaten på juleferie og du får lidt fred. Om det er godt har jeg ingen anelse om, men jeg glæder mig til min revisor lukker telefonen d. 22 dec. :o)
    Oprydningen...? Få ikke stress over den. Rodet render som regel ingen steder og har heller ingen sidste salgsdato der skal overholdes. Smid lidt gran og et kræmmerhus oven på bunkerne, så ses det ikke før julepynten skal ned igen.
    Nyd livet, kys manden, lav havregrynskugler med banditterne, tag en morfar, fokuser på de små ting i livet og gem resten til det nye år :o)

    Masser af juleknus og solstråler til dig kære.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh jeg ønsker IKKE fred fra advokaten ;o) men at han når at afslutte sagen INDEN jul. Krydser virkelig fletningerne, så stormen snart kan lægge sig igen...
      Desværre er jeg dårlig til at stresse over oprydning. Hvilket betyder at her trænger fra de 7,5 år vi har boet her (arj okay, men alligevel) Men god idé med at camouflere med julestads. Det skal prøves. Hahaha :o)
      Tak Lise. Jeg gør virkelig hvad jeg kan for at nyde livet, og ignorere knuden i maven. Og det med den morfar glippede i dag, så jeg tænker at jeg har 2 til gode i morgen. Mon ikke?
      Stort julekram til dig Lise, og tak for de altid søde kommentarer : )

      Slet
  3. Et lille lys i mørket, Dr. Oetker laver stadig Pebernød krydderi, jeg købte nemlig en pakke her i weekenden, kan ikke huske om det var i Super Bedst eller Rema.
    Med hensyn til oprydning, så mener min yngste, at der er spild af tid, for der bliver jo roddet igen lige straks og når nuldermændene endnu ikke har fodboldtstørrelse, så så pyt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvad, Gitte? Jeg har været hele byen rundt for at finde Dr. Oetkers Pebernød-krydderi - men ingen steder kan jeg finde det i år. Og det er den bedste version af hjemmebagte pebernødder jeg kender. Må til Aalborg! : )
      Er SÅ enig med din yngste - spild af tid! Tak for din kommentar Gitte.

      Slet
  4. sikke en liste - den har kostet nogle gode tanker. Også dejligt at have lært dig at kende her gennem blogland ;)

    SvarSlet
  5. Altså, pebernød mix har,jeg også set i super best i sidste uge ... håber advokaten finder en løsning i denne uge....kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Har du? Så er det måske bare her på egnen at det er helt udsolgt?!?
      Og tak - me too. Knus, Liv

      Slet