30. jun. 2012

Doppler - af Erland Loe


Her til morgen læste jeg Doppler færdig. Vågnede tidligt og satte mig til rette i sofaen med fuglenes kvidren som baggrundsmusik.

Doppler er en bog jeg har hørt om hos Amrit. Den skulle være rigtig morsom - og det står jeg bestemt ikke tilbage for. Dog må jeg erkende at jeg på intet tidspunkt følte trang til at grine højt endsige klukke. Hvilket jeg nok havde forventet pga. de kommentarer bogen har fået med sig...


Men Doppler er bestemt en underholdende bog. Hurtigt læst og jeg kan lide fortællestilen. 


Jeg kan også godt lide pointen med at tage vores levestil op til revision og se på om ikke det kunne gøre anderledes, andre værdier og former for realtioner. Men følelsen var bestemt også af at det handler om en anden tilgang til at beskrive en livskrise/depression - og det relevante i at leve sig ud af denne problematik fremfor at medicinere sig ud af alt der er 'anderledes'.


Bestemt en interessant bog - som rejser mange spændende problemstillinger i vores vestlige verden på en vedkommende og underholdende måde.


God læselyst!


4 kommentarer:

  1. Hm, nu er jeg også startet på den, og venter stadig på det sjove, er det fordi jeg mangler selvironi at jeg ikke griner:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, fordi du heller ikke er ved at dø af grin. Så føler jeg mig ikke længere helt udenfor! :)

      Slet
  2. Er kommet længere med den og synes bedre om den, det med kæmpe tobleronen som han blev slået med var lidt sjovt, er spændt på slutningen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja - jeg synes også den er underholdende. Men altså ikke på den klaske-sig-på-lårene agtige måde. Fuldstændig absurd scene med tobleronen....! ;o)

      Slet