30. sep. 2012

tunsalat a la caravaggio

Denne tunsalat har jeg lært at lave mens jeg boede i Canada, hvor jeg var i huset hos familien Caravaggio. Og jeg har lovet Catrine fra Fru Larsens at sætte den på bloggen.

bladselleritunsalat a la caravaggio

Ingredienser:
- 1 bundt bladselleri
- 2 store dåser hvid tun i vand
- mayonnaise
- citronsaft
- salt

Stænglerne af bladselleri renses og ydersiden skrælles med en kartoffelskræller, så den bitre smag forsvinder. Derefter snittes stænglerne i små fine stykker.

Dåserne med tun drænes for vand. Og smuldres ned i en skål sammen med bladsellerien.

Et skvat citronsaft hældes i og der saltes med rund hånd.

Tilsæt mayonnaise lidt efter lidt, alt efter hvor 'våd' tunsalaten skal være.

ps. sommetider putter jeg også lidt kogte pasta-spiraler i

2 kommentarer:

  1. Hvor kanon!!
    Tusind tak, den skal prøves af her i weekenden:)
    Rigtig god solskinsdag!
    Kh Catrine

    SvarSlet