4. jul. 2012

basuner og engle

i en helt ny verden
fuld af gode ting
går vi du og jeg
og den er pingeling


der har været så mange
men de var kun til pynt
først med dig er det hele begyndt


en hel symfoni
med fede basuner og engle i
en kande med the
og natten som bare bli’r ved
på et sekund kom vi hele verden rundt
himlen faldt ned
og det var bedre
end at fyre en fed


udenfor på gaden
sker en masse ting
vi er kun os selv
og den er pingeling


det er rart at elske
sådan en som dig
særlig når den der gør det er mig


en hel symfoni
med fede basuner og engle i
en kande med the
og natten som bare bli’r ved og ved
på et sekund kom vi hele verden rundt
himlen faldt ned
og det var bedre
end at fyre en fed

Shu-Bi-Dua
- - - - - - - - - -
Andre end mig, der synes at denne sang er et pragteksemplar på en dansk helt-nede-på-jorden og skøn og dejlig kærlighedssang?

4 kommentarer:

  1. Jeg melder mig under Dannebrogsfanen ;-)

    De bedste weekendhilsener til dig og din familie - husk gps hvis du skal lufte Mulle i skoven...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anjoe. Det skal jeg huske.

      Slet
  2. Sikke sommerligt!
    Nynner lystigt med fra Jylland.
    Gad vide hvorfor Shubidua og sommer nærmest er synonymer? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja gad vide. Men det er en dejlig kombi i hvert fald.

      Slet