11. okt. 2012

porretærte på pastabund


Ledte efter en nem og hurtig opskrift, og fandt i mine gemmere 'porretærte på pastabund' som blev produceret flittigt under min læretid. For den var også billig og mættende!


Ingredienser:
  • 200 g pastaskruer
  • 150 g skinke i terne el. strimler
  • 3-4 snittede porrer
  • 3 hele æg
  • 2½ dl piskefløde
  • 100 g revet ost
  • salt & peber
  1. de kogte og afdryppede pastaskruer lægges i et smurt ovnfast fad
  2. de snittede porre-ringe og skinken fordeles ovenpå pastaen
  3. æg, fløde, salt & peber piskes sammen og hældes over fyldet
  4. osten fordeles øverst (læg evt. først osten på de sidste 10 min. af bagetiden)
  5. bages ca. 30 min. i en 225 grader varm ovn (lidt mindre ved varmluft)
Retten kan serveres bare med lidt lækkert brød til.


Tip:
Jeg selv foretrækker kyllingestykker frem for skinke - og så smager det også dejligt med lidt majs sammen med porrerne :o)

2 kommentarer: