14. jun. 2017

Ondt i rumpetten

Ja ja, opfindsomhed og dét at være løsningsorienteret kan sommetider give tvivlsomme men også effektive resultater.

Ældstebarnet har slået halebenet. Om det er brækket, forstuvet eller blot out-of-order vides ikke. Men det gør ondt at sidde. Og her kan vi godt afsløre at stolene i skolen ikke er tykt polstrede - eller i det hele taget polstrede.

I aftes var det helt galt - og til dels også uoverskueligt at skulle i skole i dag og sidde på et bræt med et ikke-samarbejdsvilligt haleben.

Og så er det jo at moar tænker i løsninger. Og nej, kønt er det ikke. Men det virker efter hensigten har jeg fået af vide.


sammensnørret rullepølse

og sådan kan et tæppe se ud
når det er rullet sammen i pølefacon
og bundet op med snørre og elastikker

camouflage

garn-projekt-pose kan bruges til mangt og meget

Ældstebarnets dom efter skoledagen. "Den er altså ikke særlig god at sidde på, men det gør ikke ondt i halebenet når jeg gør". Sådan! 1 ud f 2 er trods alt bedre end 0. Ikke?

----------

16 kommentarer:

  1. Du sgu' da tilnærmelsesvist genial! Har du overvejet noget patent?!
    Stakkels din Ældste Pode - it ain't easy...

    SvarSlet
    Svar
    1. Bum-bum. Næe jeg havde da ikke lige tænkt på det med patent. Måske kan jeg også vinde design-prisen?!

      Slet
  2. Altså mooar! <3 Genialt! Jeg kommer at tænke på den badering vi nybagte mødre sat på bagefter på fødegangen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, jeg har nu ikke haft en badering - andet end om maven ;-) Men jeg kan godt forestille mig at det kan være nyttigt efter en fødsel.

      Slet
  3. Det er simpelthen ge-ni-alt!! Du burde vinde mor-pokalen i både omsorg og opfindsomhed. :) særligt fordi du også har indtænkt "Mor det er pinlig" aspektet i camoflagen! Kh. S.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahaha. Tak, S. Så det er både mor- og pinlighedspokalen. Altså business as usual ;-)

      Slet
    2. nej, nej sådan var det ikke ment med mor er pinlig - men at du havde tænkt på at camouflere baderingen så du netop ikke fremstod som pinlig :) men mega tjekket, derfor pokal i begge katogorier mens du sniger dig udenom den anden pokal med camouflage ;)

      Slet
    3. Hehe, det er nu fordi hun selv stejlede over designet (eller mangel på samme). Hun var nu heller ikke helt tilfreds med camouflagen - men ud af to onder ;-)

      Slet
  4. Mener som Maude, at du absolut burde få dig et patent. Som Malin antyder, er det jo ikke kun ømme haleben, der kan trænge til aflastning ... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal vist overveje det der patent-noget, det kan jeg godt høre.

      Slet
  5. Det er klasser bedre end de bildæk, man fik at sidde på for maaange år siden, hvis man var i samme halebensømme situation.
    Toppoint for ideen :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Bildæk ligefrem, Ellen?
      Tak - altid rart med toppoint.

      Slet
  6. Fin konstruktion du fik lavet ;-) kh. Birgitte

    SvarSlet
  7. Jo, 1 ud af 2 er meget bedre. Jeg er også imponeret over, at der ligefrem er tænkt i camouflage!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Camouflagen er påkrævet.

      Slet