10. jun. 2017

Hørt her og der

Følte jeg hørte til i Middelalderen

I hvert fald var det noget grænseoverskridende at være nødt til at forklare Ældstebarnet hvordan et cd-cover åbnes. Hun var helt mystificeret.

Nej, tidligere kom musikken ikke via iTunes eller YouTube. Vi gik ind i en Fona hvad er det? og købte en cd. Og tidligere endnu giv vi HMV og købte vinyler!

-----------
Noget med trafik og noget:

Vi har en lidt grov form for humor herhjemme. Men ment godt og altid med et glimt i øjet og et skævt smil. 

En aften på vej hjem fra en fritidsaktivitet i bil, går der en yngre dame på min alder over vejen et halvkort stykke foran mig. Lidt irriterende fordi det ikke er helt ufarligt mest for hende.

Mig: 10 point hvis jeg rammer hende?

Ældstebarnet: 20 hvis du rammer hovedet!

Jeg var målløs. Har da virkelig aldrig tidligere hørt hende så grovkornet. Vi skreg af grin - og nej, vi kunne da aldrig finde på endda at køre tæt på hende. Jeg er typen der hellere kører sikkert end efter min ret.

----------
Hørt i Kvicklys slikafdeling:

Yngstebarnet: Ved du hvordan man staver til bland-selv-slik på engelsk?

Mig: mumle mumle ... noget med pick'n'mix eller sådan?

Yngstebarnet: Nej, C-A-N-D-Y-K-I-N-G!

Mig: ... ja okay.

----------
Ved afhentning på skolen:

Yngstebarnet venter på moar ved skolens hovedindgang. Der er håndværkere indenfor - og de larmer.

Moar kører op foran hovedindgangen men der går lidt før Yngstebarnet ser hende (mig).

Yngstebarnet: "Nå jeg så dig slet ikke, fordi jeg lige skulle se tømmermændene som larmer helt vildt!"

Mig: "Ja det er faktisk definitionen på tømmermænd - de larmer!" ... kort pause ... "men de der tømmermænd inde på skolen kaldes tømrere".

----------

12 kommentarer:

  1. Guldkorn... dejligt specielt vild med tømremændene

    SvarSlet
  2. Fantastisk!! ❤️
    Jeg ved helt hvad du mener vedr. snakken om musik: På mit arbejde havde vi for et par år siden en studentermedhjælper, som pure nægtede at tro på, at en LP havde en A og en B side, og at man skulle VENDE pladen afhængigt af hvilken side man skulle høre.... Der var trods alt grænser for hvad hun gad hoppe på - hvor dum troede vi egentlig hun var?...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahahahahaha ... ja hvor dum troede I egentlig hun var? Tsk tsk.

      Slet
  3. Fantastisk! Godt du får alle guldkornene skrevet ned :) - jeg kan desværre ikke huske særlig mange fra mine var små. Ærger mig nogen gange over jeg ikke fik dem skrevet ned.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det er desværre ikke alt jeg får skrevet ned. Men det er dejligt at kunne genlæse dem jeg har husket at notere ;-)

      Slet
  4. Her i huset har vi stadig LPer og CDer, så hvis jeg nogensinde får børnebørn kan de se det ved selvsyn.
    Skøn humor og ordudvekslinger :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og det er noget med at vinylerne nu er retro-smarte?! Det bliver en ren oplevelsesudflugt ind i bedsternes musik-verden når jeres fremtidige børnebørn kommer på visit :-)

      Slet
  5. Forleden måtte jeg ud i en længere forklaring til yngste søn om, hvad VHS var... oh dear ;-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh nej. Hhahahaha :-) Vi er de rene oldtidsfund allerede inden vores børn er myndige!

      Slet
  6. Åh, skønne, skønne guldkorn :-)

    SvarSlet