14. maj 2017

særlinge på en søndag

Søndagen skal bruges godt. Det skal søndage altid. For det er 'sidste chance' inden hverdagen slår til igen. 

Og denne søndag vil jeg bla. bruge til at ruske lidt op i mine personlige særlinge. Nogle af dem er jeg rigtig godt tilfreds med, andre knapt så meget og så er der også den del der er helt ligegyldige.


Se bare her et par eksempler på komplet ligegyldige særlinge:

1) Jeg kan rigtig godt lide at spise rugbrød med ost og agurk og bacon naturligvis.

2) Jeg har en tusch på tåen og jeg er ikke bange for at bruge den.


Og her er nogle af den slags særlinge som jeg muligvis burde arbejde med:

3) Jeg bliver helt og aldeles hysse hvis jeg får vand sprøjtet i ansigtet - og det er helt underordnet om det er bruseren der driller, en forsigtig baby der kommer til at plaske eller om det fx er en haj der ved at vælte mig med et ordenligt haleplask. Uanset ... så får det mig til at se rødt og jeg skal holde mig selv tilbage for ikke at tyre en lastbil i nakken på ... bruseren eller lignende.

4) Dét med volumenknappen. Det duer ikke hvis den står på et lige tal. Skal stå på et ulige. Ellers bliver jeg urolig. Og det gælder både bilradio og fjerner jeg tæller dog ikke volumestregerne på min iPad trods alt.


Og så er der de virkelige sære særlinge:

5) Jeg elsker at vaske tøj. Hele processen fra beskidt og krøllet til rent, velduftende og knapt så krøllet. Jeg stryger dog ikke.

6) Jeg bryder mig overhovedet ikke om at have lange negle, men jeg afskyr lyden/følelsen af at klippe negle, endnu mere. Dilemma! Har fået af vide at jeg skal være glad for at have sunde, flotte negle men jeg vil hellere have negle som ikke vokser.




Det var denne søndags seks særlinge. Gad vide om du har nogen der er lige så sære? Eller er jeg helt, helt særlig her i Blogville? Jeg tror det næppe. Kom glad og luft din indre sære snegl :-)



----------

26 kommentarer:

  1. Hmm, jeg har helt sikkert nogle særlinge, men hvilke? Jeg er tom, men dine er gode bud på særlinge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene - ja for særlinge at være, er de måske meget gode ;-)

      Slet
  2. Min liste er så lang, at det ville tage dage at skrive den! Men hey, vi har tonsvis af vasketøj - kommer du ik' forbi?

    SvarSlet
    Svar
    1. Gerne, Maude. Jeg er faktisk løbet tør for vasketøj her - så jeg skal bare lige tanke Kalahaen ...

      Slet
    2. Kanon! Og der er EKSTRA-meget, nu hvor vi har været i Lalandia... :-/

      Slet
  3. Siden du nu er så glad for at vaske tøj er det jo ren og skær kærlighed fra ældstebarnets side, når hun blander det rene tøj med det beskidte og dermed øger vasketøjsbunken ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahahahaha, Lisbet! Du har så meget ret! Det føles ikke som kærlighed, men følelser kan jeg arbejde med. Tak :-)

      Slet
  4. Jeg kan osse godt lide at vaske tøj:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en skøn (og uendelig) proces :-)

      Slet
  5. Den firer der ... fnis ... men ellers synes jeg generelt du har nogle rigtig fede særheder.
    Jeg har noget med quizzer jeg ikke kan lade være ;-)
    Udover det har jeg naturligvis overhovedet ingen særheder. Slet ikke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, Ellen. Ja der er noget med de quizzer ;-)
      Og nej selvfølgelig har du slet, slet ikke andre særheder. Det er da klart.
      Ps. jamen jeg ved ikke hvad det er med nr 4. Jeg har gjort et par enkelte tamme forsøg på at leve med et lige tal, men nej.

      Slet
  6. Du må gerne vaske mit tøj.....
    bolde, bolde der flyver i luften (ting der flyver i nærheden af mit hoved for at være præsic) får mig til at skide grønegrise.
    har fået fortalt at det er sært at jeg kan lide pizza med ananas....
    jeg kan godt lide at spise æble og popcorn sammen....
    Tror vi alle er sære... heldigvis

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja heldigvis er vi alle lidt sære ;-)

      Slet
  7. Ifht. mit køn er min film smag måske lidt sær.
    Absolut yndlingsfilmgenre er krigsfilm. Top 3 over yndlingsfilm, hvis andre skulle have samme særhed :)
    1. We were soldiers
    2. Black hawk down
    3. Behind enemy lines

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay, ja dét er en særling ift. mig i hvert fald - og jeg vil tro at du har ret i at det nok ikke generelt er kvinders yndlingsfilmgenre ;-) Tak fordi du deler.

      Slet
  8. Jeg relaterer 100% til nr. 5. Jeg forstår ikke folk, der ikke kan lide at vaske. (jeg stryger dog heller ikke).
    Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, nej men hvem gider dog stryge?! ;-)

      Slet
    2. Min mor! 😳 Hun elsker det.

      Slet
    3. Åh, hun kunne godt få en tjans her :-)

      Slet
  9. Jeg fin slet ikke skrevet til dig sidste og er det dejligt du er tilbage! Jeg har iøvrigt noget med bogrygge og det knæk nogle gør i dem. Jeg kan kun lidt knækkede bogrygge i bøger på mit arbejde. Ellers er jeg helst fri for dem...
    kh S.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, S. Ja det er da vist lidt af en særling at foretrække 'knækkede' bøger (eller misforstår jeg?).

      Slet
  10. Ostemadder rocks. Især med sennep.

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. En god fast ost som Vesterhavet ost med lidt honning på er absolut heler ikke tosset.

      Slet
    2. @A + K
      Hahahahaha. Det er godt at have sine favoritter :-)

      Slet