10. maj 2017

regnvejr, ragnarok og radiotavshed

Pyha hvor kan der på virkelig kort tid ske en hel masse ude i det der virkelige liv. Og puha hvor kan der så gå rigtig lang tid, hvor der sker en hel masse i det her online-liv, som det så er muligt at gå glip af altså når det der virkelige liv stjæler al ens tid.

Jo længere tid der går, des mere højlydt truer min feedly-konto med at kaste op af forstoppelse. Og kender I det? Det kan gøre det endnu mere uoverskueligt at kaste sig ud i en opdatering på livets gang i Blogville.

Men hvordan er det nu man spiser en elefant? Bid for bid, ikke? Så det vil jeg gøre - ind imellem det der virkelige liv der også er lidt højlydt.


Siden sidst:

  • er jeg blevet overrasket af ind til flere obligatoriske fridage (noget med at min planlægning pt. rækker til en nej en halv dag ad gangen)
  • har jeg grint rigtig meget af mig selv
  • er vi blevet meldt til sundhedsmyndighederne og fået påbud om at få gjort noget ved hjemmets hygiejnetilstand ellers vil de forsegle matriklen
  • har jeg taget fri en dag senere på måneden for at gå en lang tur med hunden mens professionelt rengøringsselskab kommer og gør hovedrent hey man kan trække det fra i skat?!
  • har jeg besluttet at 5 x 20 mavebøjninger om dagen må være en okay indsats for synligt at kunne trække maven ind når nu det bliver tid til at spankulere rundt på kanten af en pool i badedragt
  • overvejer jeg at komme i gang med de der daglige 5 x 20 mavebøjninger
  • foretrækker jeg fortsat at have volumen på både bilradio og tv på ulige tal og ja det er fuldstændig irrationelt og uforklarligt
  • har jeg den vildeste dårlige samvittighed over al mangel på skriftlighed i min hverdag pt. Det være sig mails, breve til veninden med hjerneblødningen, beskeder på forældreintra, kommentarer i Blogville, sms'er og ja ... også bloggen.
  • savner jeg mine skriverier i dagligdagen
  • skriger jeg i smerter hver gang jeg ser en person med vanter eller hue eller halstørklæde - eller det hele på én gang. Det er ikke okay i maj! Og ja det betyder at jeg skriger en hel del for tiden.
  • glæder jeg mig til sommerferien. Rigtig meget. Har afbestilt den oprindelige og så set stort på bankdamens løftede pegefinger og bestilt en langt dyrere og meget federe ferie. Det bliver så godt!



Enlighten me, please! Hvad er 'siden sidst' for dig, siden sidst?



* Ragnarok er i germansk og nordisk mytologi betegnelsen for en række begivenheder, som fører til verdens undergang. Ordet betyder Gudernes skæbne, og betyder at de magtfulde guder vil dø under det sidste og afgørende slag med deres fjender.

----------

18 kommentarer:

  1. Ville det ikke være okay - ja, nærmest nyttigt - at få forseglet hjemmet af sundhedsmyndighederne i en periode? Så kunne du da få bund i alle de ting, du går og skriger over, at du forsømmer? ;-)
    Fedt med en fed ferie at glæde sig til!

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså jo ... måske ... jeg tænker ... nej. Tror ikke det er okay faktisk. Med mindre det kan give et par dages uafbrudt søvn?!
      Ja, suk, hvor vi glæder os til sommerferien - hjertejubel!

      Slet
  2. Orv fedt med super dyr ferie. Den glæder jeg mig til at høre mere om. Er det et eksotisk rejsemål? Kh. Birgitte (som er træt af koldt forår, har mange lektier og er fri for kræft - så er du opdateret) ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Juhu for ikke-kræft, Birgitte! :)
      Dyr og dyr, eksotisk og eksotisk ... alt er relativt. Men ift vores normale feriebudget må jeg erkende at vi har sprængt rammerne. Og det blir godt!

      Slet
  3. You're back! Foretrækker til hver en tid at have lyd på et lige tal, så jeg må desværre springe køreturen sammen med dig over! Men overvejer godt nok også på daglig basis om jeg bør lave nogle øvelser af en art. Det bliver dog mest ved tanken....

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er den roadtrip gennem Europa aflyst, Maude. Bare ærgerligt Sunny Boy. Øvelser af en art?! Jamen tanken er første skridt ... jeg venter (tilsyneladende) lidt endnu med næste skridt: "gør det!".

      Slet
  4. Over vejede så meget vanter i dag.... ikke ok at fyre sådan i maj...
    nr 3 kan det ske?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke ok med vantevejr i maj ;-)

      Slet
  5. Godt, vi ikke mødtes i dag, for jeg har haft både hue, halstørklæde og handsker på - og jeg kan pt slet ikke klare, at nogen skriger. Fedt med fed sommerferie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde end ikke overtøj på - nægter, nægter, nægter at anerkende at foråret ikke er lunt. Så jeg fryser med anstand :-)

      Slet
  6. Ja, hvad sker der lige for det forårsvejr? Tror jeg istemmer koret af skrighalse!
    Fine planer du ellers har :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke et kor vi kommer til at udgøre :-)

      Slet
  7. Godt at have dig tilbage, men nogen gange hiver alt i en, så man må prioritere det, der er sjovt kun for en selv, væk, øv.
    Jeg øver mig i at få punkter krydset af, så jeg kan gå sommerferien i møde med en hjerne, der ikke truer med at koge over.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det lyder i hvert fald ikke rart med en hjerne der koger over, Lene. Så hold lige fast i at få sat de krydser! Pas på dig selv ;-)

      Slet
  8. Jeg er også lidt fraværeende i blogland. Sådan er det engang imellem.

    SvarSlet
  9. Bare et pip herfra, ikke nogen særlige opdateringer ;-) hovedrengøring... Det lyder rigtig godt... Men koster vel nærmest det samme som et barns sommerferie ;-). Eller i hvertfald en efterårsferien i Disney Paris... Som vi har omkonverteret vores rengøringshjælpen til i et år.... Så bagefter trænger vi til hjælp m hovedrengøringen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ém årlig hovedrengøring står os i 1220,- efter håndværkerfradrag. Men hvis det var ugentligt kunne vi nok også komme til Paris mere end én gang for den samme udgift. Og det ville vi helt sikker prioritere ligesom jer ;-)

      Slet