11. apr. 2017

The Man from U.N.C.L.E.

Ja det er 3 år siden at The Man from U.N.C.L.E. havde premiere, men selvom det kan virke til at jeg er lidt sent ude med at få den set, så kan jeg helt stolt berette at det er langt hurtigere end sædvanligt. #denevigelastmover



Nå men den er altså god. En rigtig hemmelig-agent-film a la James Bond som jeg er noget af en sucker for. Den foregår i de tidlige 60'ere - ikke øst mod vest, næe ... øst OG vest der arbejder sammen mod en større fjende. Helt nye toner i film i.e.

Filmen er baseret på en amerikansk tv-serie fra 1964-1968. Gad vide hvordan den er i sammenligning. Nuvel, jeg har ikke tænkt mig at se alle 105 tv-episoder for dét. Beklager.

Det er en anbefaling fra mig. Den er ikke blodig hvilket er et must for mig. Og hovedrollerne har charme absolut et plus for mig. Jeg vil dog anbefale den med engelsk tale og undertekster til hørehæmmede som jeg. Ved en fejl fik jeg sat den på russiske tale - og dét gjorde underteksterne uundværlige. 


Har du set den? Hvad synes du? Kan du anbefale lignende film? 
Jeg vil så gerne inspireres. Husk dog at jeg tilsyneladende kun ser film med minimum 3 år på bagen ...



----------

8 kommentarer:

  1. Lyder som en film jeg vil kunne lide, tak for anbefalingen.

    SvarSlet
  2. Den kender jeg ikke, men 3 år er jo heller ingen tid :) Jeg hænger også evigt og håbløst bagefter når det kommer til film. Din anbefaling er ihvertfald skrevet bag øret.
    Jeg har set en del film her i vinter - godt og skidt. De 2 jeg lige på stående kan anbefale er Gone baby gone og Into the wild. Super film efter mit hoved - men absolut ikke nye! Så langt fra faktisk :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha, kender ingen af de 2 film du nævner. Kan se at både Gone Baby Gone og Into the Wild er fra 2007 - da var jeg på barsel, dét må være min undskyldning. Specielt Into the Wild lyder som noget for mig. Tusinde tak for tip!

      Slet
  3. Jeg har endnu ikke set den 😁 Men Kingsmen er måske noget for dig. Den kunne ungerne godt lide. Jeg er ikke så meget til spion/agent film. Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, Birgitte. Har lige googlet Kingsman. Og dén ser spændende ud - og så er den endda fra 2014, så den ligger også inden for grænsen ;-) Tak for tip.

      Slet
  4. Jeg troede de film var noget helt andet end det du siger her - kunne da godt være, man skulle se dem ...
    Jeg er temmelig begejstret for en mand ved navn Hugh Grant, så alle film med ham ses med pænt stor fornøjelse fra min side - Notting Hill er dog min favorit :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Notting Hill er helt klart også min yndlings-Hugh-Grant-film (:
      Man from U.N.C.L.E. er god, Ellen. HG har ikke den største rolle i filmen, men den er god alligevel ;)

      Slet