18. apr. 2017

Glimt fra en påskeferie

Jeg har strikket en del
- noget med et mål om 52 klude i 2017.
#VildMedPinkOrangeKombi
Købte et stort, røget kødben ved slagteren.
Og derefter så vi ikke hunden i flere timer.
End ikke regnvejret kunne få ham til at gå ind.
Mens naboen var på arbejde,
sneg to påskeharekillinger sig ind i deres have
og pyntede deres busk med #TyskerPlasticPåskeæg.
Ældstebarnet, hendes veninde og jeg
legede med garn og vandballoner.
Resultatet pyntede på #PåskeFrokostBordet.


----------

22 kommentarer:

  1. Det lyder som en virkelig skøn og dejlig påskeferie I har holdt jer :) Den lyder ligeså dejlig og langsommelig som vores :)
    Ha en skøn uge, som jo heldigvis er kort! kh. S.

    Forresten dine karklude virker tykkere end mine - strikker du dem i tykt bomuldsgarn? ell. med dobbelt tråd?

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis, S. Dejlig og langsommelig påskeferie :-)

      Ja - dobbelttråd. I første omgang fordi det går hurtigere, men det giver også et bedre resultat - især efter vask.

      Slet
  2. Fantastisk påske! Jeg er også fan af pink-orange-kombien! Men mest hos andre. Der elsker jeg det, men hjemme hos mig selv .... der GÅR det bare ikke!....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahaha, Maude. Herhjemme går pinkorange max. For det er ligeså farvekoordineret som resten heller ikke er ... eller noget ;-)

      Slet
    2. Dejlige påskeglimt! Det er sjovt. Jeg har det som Maude. Det ser skønt ud med farverne. Det gør det virkelig, men herhjemme får jeg også lynhurtigt ondt i øjnene af det. Hvor er det skørt :)

      Slet
    3. Det er ikke super skørt - kun lidt ;-) Og så alligevel ... det giver fin mening.

      Slet
  3. Skønt med en ferie fyldt med afslapning,krea indslag og forkælelse (tænker her på hunden og ikke naboen for så skulle I nok have overvejet chokolade æg😉)
    God aften😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, ja vi snød naboen for chokolade ;-) Men de blev glade alligevel (siger de).

      Slet
  4. Fantastisk ferie lyder det til. Her har vi også nået en del af kombi'en lektier og afslapning og kulturel. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den perfekte kombi, Birgitte ;-)

      Slet
  5. Dejlige billeder.
    Jeg blev lidt nysgerrig på påskeæggene på nederste billede. Hvordan holder garnet formen? Er det tapetklister eller? :) De er super fine og enkle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan en omgang flydende, hvid skolelim rørt op med (meget) vand. Dyp garn i klister og vikl det om kiksede, oppustede vandballoner. Hæng det hele til tørre et døgns tid.

      Tip: de holder bedre hvis de lige får en gang hårlak efter de er tørret helt op ;-)

      Slet
    2. Super. Mange tak :)
      Den idé tror jeg lige, jeg er nødt til at afprøve :)

      Slet
    3. Glæder mig til at se evt. resultat på bloggen?! :-)

      Slet
    4. Jep! Jeg poster og linker, når jeg får afprøvet ideen :D

      Slet
    5. Glæder jeg mig til at se :-)

      Slet
  6. skønne garn påske æg
    Zorro vil godt anbefale rå okse ribben til hunden...
    er også helt vild med din farve kombi i karkludene.

    SvarSlet
  7. Flotte garn-æg! Jeg ville også have spurgt til metoden, men har noteret mig svaret til Epona :-) Tak for fif! Det er perfekt til mit store garnlager kombineret med børnebørn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og det er ikke så krævende en beskæftigelse, dét med de garn-æg. Så rigtig god fornøjelse. Og ps ... de kan sikkert også laves i stor størrelse (rigtige balloner).

      Slet
  8. Krea-påske må man sige, og jeg ville blive glad hvis der pludselig var et påsketræ i min have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det er jeg glad for at høre, Lene.

      Slet