5. apr. 2017

9...10...11...7...8...12

Update på #52karklude udfordringen
Ganz random:

9. enkelttråd, hæklenål 3.0, halve stangmasker i bagerst lænke
10. enkelttråd, hæklenål 3.0, halve stangmasker ganz normalos
11. enkelttråd, strikkepind 3.0, 1 pind ret og 1 pind ret/vrang

7. dobbelttråd, strikkepind 5.0, 1 pind ret og 1 pind ret/vrang
8. dobbelttråd, strikkepind 5.0, 1 pind ret og 1 pind ret/vrang

12. dobbelttråd, strikkepind 5.0, 1 pind ret og 1 pind ret/vrang

Okay jeg indrømmer det. Jeg blev utålmodig. Og så begyndte jeg at strikke med dobbelttråd på pind 5.0. Det gik hurtigt men resultatet er af gode grunde knapt så forfinet. Men hey, nu er det jo bare karklude!

Så status i uge 14 er at jeg har 12 færdige klude. Så er der lidt at gøre godt med i køkkenet, selvom vaskemaskinen ikke snurrer klude hver dag.


ps. stærkt inspireret af Laila, bliver næste klud i perlestrik 


----------

12 kommentarer:

  1. De er bare fine, vores mor @hittepaasomhed laver også de fineste klude og håndklæder, som vi heldigvis også får nogle af - en skønne dag, må jeg lære det selv (:

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak (: Jeg må lige ind og lure hendes fine klude. Vil altid gerne inspireres. Tak for tip.

      Slet
  2. Det skrider da frem på fornemmeste vis - godt gået. Strikket ;-)
    Jeg har lige købt "Strikkede klude fra A til Ø" - den er ret god, hvis man trænger til ny inspiration, og det gør man (synes jeg), når man strikker så mange klude - jeg er p.t. i gang med en i mønstret 'brynje' - lyder det ikke alternativt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det lyder godt nok alternativt, Ellen. Måtte lige Google og det er et ret fint mønster faktisk! Og i reklame for bogen, ligger opskriften på netop brynje på nettet. Så det skal jeg prøve. Tak (:

      Slet
  3. Ehj, sjovt projekt du har gang i der. Det har jeg helt misset! Du ku' jo lægge dine karklude op på Instagram, så at vi løbende kan følge med ;) Jeg har også strikket nogen af de lidt tykkere og jeg er faktisk rigtig glad for lige dem! Jeg har også et par som jeg har hæklet, dem er jeg til gengæld ikke så glad for. Held og lykke med de resterende 40. Jeg er faktisk lige nu i gang med en i perlestrik. Men det er på pind 3, så DET går langsomt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak, Malin. Havde faktisk ikke tænkt på at der så er 40 igen. Pyha det er mange. Nå mon ikke jeg når det inden nytår ;-)
      ps. jeg er også i gang med perlestrik med en tråd på pind 3. Ja det går langsomt ;-)

      Slet
  4. Uh hvor er du aktiv med de klude ;-) dejligt at der er lidt at tage af. Personligt har jeg nok til over én uge i den stak, jeg fik fra min mor. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at få sådan en stak forærende, Birgitte. Ja, der skal være nok til jeg ikke skal vaske hele tiden.

      Slet
  5. Sådan! Godt gået, de er så fine. Tænker heller ikke det gør noget de er lidt tykkere, synes nogle af mine på pind 2,5 og i enkelt tråd, godt kan blive lidt vel tynde efter mange gange vask

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak(:
      Jeg har slet ikke tænkt på det der med at de bliver tyndslidte i vask, så tak for tip. Der kommer flere tykke klude nu.

      Slet
  6. Tykke og vamsede, det dur. Er så heldig at en blogveninde har strikket nogle til mig på strikkemaskine, de er bare gode :-)
    Og så kom jeg til at mindes min søns alternative tællemåde som toårig, da jeg læste din overskrift :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved slet ikke hvad den der strikkemaskine gør - er de så tættere? finere? Jeg er ikke i tvivl om at de er pænere (:
      Ja det er en alternativ tællemåde, men jeg er heller ikke så gammel inde i hovedet ... endnu.

      Slet