19. feb. 2017

Vinterferien i glimt

Mars Camp på Steno Museet! Et hit!

Lidt sne er der tilbage.
Og der var altså også nok til at kælke i starten
af ferien, da mårfar var her.

Nogen har haft fødselsdag. (Ikke mig).

Ingen ferietid uden brætspil. Vi elsker det.
God mulighed for nærvær og latter.

Vasketøj. Masser af vasketøj. Som altid.

Da kaninen bor i skuret om vinteren,
har jeg det hyggeligste selskab når jeg vasker tøj.
Det værdsættes - af begge parter (håber jeg).

Kæmpe overraskelse!
Supermarkedet havde en 'børnekasse'
som vi uforvarende kom til at gå hen til.
Den sødeste, sødeste unge kassepige insisterede på
at yngstebarnet skulle betjene kassen
OGSÅ det der med dankortmaskinen und Alles.
(Det var dog os der betalte).
Skønt tiltag. Og sød, sød ung kassepige blev,
 af undertegnede, opfordret til at læse til børnelæge.
Siger det bare ;)

Dette var der mest af i ferien. Skøøøønt!





Håber at alle I andre også har nydt uge 7


----------

14 kommentarer:

  1. Hvor skønt! Vi har også spillet en masse, men mest Ludo, hehe!... Måske jeg skulle ansætte en kanin til at holde mig med selskab mens jeg ordner vasketøj?...:-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med kaninen er virkelig hyggeligt, Maude, så ja gør det! :-)

      Slet
  2. Zorro mener han bør "hjælpe" med vasketøj, håber kaninen er knap så hjælpsom....
    Børnekasse, det lyder sjovt men tidskrævende

    SvarSlet
    Svar
    1. Børnekassen var også tidskrævende. Ikke så meget for os, da vi har halvstore børn. Heldigvis var der ingen i kø, hverken foran eller bagved (derfor vi gik derhen).

      Slet
  3. Jeg læste om børnekassekonceptet her i vinterferien ... meget sjov ide. Var det Brugsen? - Det må have været landsdækkende, siden det også var her hos os.
    Det er da noget gedigent morgenhår, en eller anden kan præstere :-D
    Og ja: Vi har hygget max her i vinterferien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var Føtex - og ja et sjovt koncept ;)
      Det er sørme da mig der er en eller anden med morgenhår, Ellen :-D
      Ja jeg har jo læst lidt om jeres dejlige ferirhygge! Skønt.

      Slet
  4. Og nu starter vinterferien her oppe, så mon ikke der er mange børn, der glæder sig til morgenhår og aktiviteter? I lyder til at have haft en uge med tid til det hele, dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt, ja. I nordjyder har længe, længe været så smarte at skyde vinterferien en uge - muligvis hjælpe det ikke på feriepriser, men der kan ikke være så overrendt alle steder, som i uge 7 - tror jeg.

      Slet
  5. Lyder da bare hyggeligt det hele og morgenhår skal der til:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det hele har også været hyggeligt, Mette, og afslappende.
      Og ja det er klart sejt med morgenhår - hvis man kan ;o)

      Slet
  6. Morgenhår, Mars Camp, børnekasse og brætspil - ret hyggeligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Just præcis, Midterfrue. Ret hyggeligt.
      Glæder mig mega til at læse om jeres vinterferie. Mega :o)

      Slet
  7. Det lyder som en virkelig hyggelig vinterferie :) God efter-vinterferie-uge-opstart :) kh. S.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak, S. Jeg arb. lidt med det efter-vinterferie-uge-opstart ;o)

      Slet