2. jan. 2017

mere offline end online

Sådan helt uden det var meningen, er jeg på det sidste et par måneder gået mere offline end online. 

Jeg får ikke sådan lige svaret på mails, ej heller sms eller opkald faktisk. Jeg skal nok få det gjort - henad vejen, men jeg er bestemt ikke først ved tasterne som jeg tidligere har været.

Sommetider er det håbløst kritisk når jeg ikke får tjekket fx e-boks. Andre gange kan det vise sig, at det var fint nok jeg ikke lige fik gjort noget ved det ene eller andet i en ruf.

Mht. besøg i blogverdenen så forholder det sig lidt som med resten. Når jeg lige er online og har tid, surfer jeg rundt og læser med og får også smidt en kommentar hist og her. Mit eget bloggeri klarer jeg samtidig. Og sådan bliver det vist ved med at være - i hvert fald lige nu.

Jeg render i øvrigt rundt med en lille dårlig samvittighed over ikke at være mere online, og samtidig nyder jeg det #dilemma.


Fokus for 2017
  • nyd at være mere offline end online
  • og nedenstående punkter har jeg kopieret fra Maudes 2016-liste:
    - band lidt mindre

    - råb lidt mindre

    - tilgiv mig selv lidt mere


Godt nytår 2017 til os alle!
Lad året være en lykkepose fuld af gode oplevelser, nærvær, stjernestunder, hyggelig hverdag og tid til det vi ønsker os allermest.





----------

14 kommentarer:

  1. Tænk, skrev jeg virkelig det?! Jeg er muligvis lykkedes med det sidste, men se to første? I should think not... Har ikke lavet en 2017-liste. Det er muligvis meget godt. Men hvis jeg skulle, vil jeg sige det samme som dig: At nyde at være mere offline. Det er virkelig tiltrængt ind imellem! Rigtig godt nytår, og tak fordi du nævnte mig! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det skrev du faktisk, Maude. Og jeg synes det var så kloge ord, at jeg skrev det ned på et postkort, som har hængt over Mac'en lige siden. Og jeg har kigget mange gange på det i 2016. Så tak for inspirationen.

      Slet
  2. Godt nytår - og tillykke med at være mere offline. Jeg synes, det er sejt. Selv vil jeg savne bloggen (tror jeg). Så længe der er balance i tingene, så går det jo ;-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh jeg ville da også savne Blogville helt vildt. Men jeg forventer ingen ændringer ift. det sidste stykke tid. Tid og prioritering har blot gjort mine Blogville-visitter knapt så hyppige. Og det fortsætter - i samme frekvens - forestiller jeg mig. Jeg vil dog give slip på dårlig samvittighed (overfor mig selv) over ikke at være online så ofte. Dét er mit fokus ;)

      Slet
  3. Velkommen i det nye år, og bare du indimellem går online, så er det ok med mere offlinetid :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusindet tak, Lene. Jamen jeg kommer skam forbi. Ligesom nu - og læser med på alle indlæg - også dem der ikke er de nyeste. Jeg ved ikke om du læser med, når jeg kommenterer på dine 'tidligere' indlæg (når du er nået 2-3 stykker længere frem). Men jow jow - jeg er her, indtil for 2-3 måneder siden var jeg her meget hyppigt. Men det har fundet et mere balanceret leje nu ift. de ting jeg også gerne vil bruge min tid til. Nu skal følelserne blot også slippe afhængigheden af min daglige dosis Blogville. Det kniber lidt ;)

      Slet
  4. Godt Nytår:o) Offline er da helt fint. man skal vist kun være online, hvis det er sjovt og fordi man har lyst:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette. Jeg synes såmænd det er både sjovt og jeg har lyst til at være online. Men det sidste stykke tid har tiden været knap og prioriteringen anderledes. Det har jeg haft det lidt skidt med - og det er denne følelse jeg nu vil give slip på. Så ikke så meget adfærd, men tanker der ønskes ændret ;)

      Slet
  5. "a woman's gotta do what a woman's gotta do", og hvis 'gotta do' er mindre offline, så er det sådan det er. Der er kun én, der kan prioritere dit liv.
    Men det er nu hyggeligt, når du lige kigger ind i blogland :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen. Ja og så blev jeg da lige ophøjet fra girl til woman. Det føles nu helt godt og følger nok også med alderen ;-)

      Slet
  6. Mindre ONline, selvfølgelig. Hrmpf :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Studsede et øjeblik over dit 'off' men besluttede mig for at du nok havde lavet en "/ks" (fastetejl a la mig). Så fangede den godt ;)

      Slet
  7. det bedste ved bloggen er efter min mening at det er ens egen.. og så skal det jo helst være fordi man gider og ikke af pligt :-) OG PS.. TILLYKKE med forleden- du er jo stadig 29 og nogle måneder ikke sandt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen. Ja jeg tror det blev til "lyv-og-tyve" igen i år ;-)

      Slet