4. dec. 2016

svenske chokoladebrød

Mums - disse svenske chokoladebrød har jeg godt nok spist mange af - i tidens løb. Så det er en opskrift der er værd at dele.




Småkagedej
  • 300 g mel
  • 1 tsk bagepulver
  • 200 g sukker
  • 1 tsk vaniljesukker
  • 2 spsk kakao
  • 200 g smør
  • 1 æg


Drys
  • æggehvide
  • perlesukker
  • evt. mandelflager


Fremgangsmåde
  • de tørre dele blandes
  • smørret smuldres heri og dejen samles med det sammepiskede æg (dejen blir ret lind)
  • rulles i stænger på 1,5 cm tykkelse (6-8 stænger)
  • stængerne lægges på en bageplade, pensles med æggehvide og drysses med perlesukker og mandelflager
  • bages ved 180 grader (varmluft) i ca. 10 min.
  • når stængerne er færdige, skæres de straks i skrå snitter (ca 3 cm tykke)

Karolines Køkken


----------

2 kommentarer:

  1. Dem har jeg godt nok også lavet mange gange. Fast inventar i min barndom :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Også fast inventar i min barndom, Birgitte B. Og stadig lidt fast-agtigt :)

      Slet