12. dec. 2016

Bliver altså helt bange ...

Bliver altså helt bange
  • ved tanken om at der slet ikke findes mere Agatha Christie-stof end det jeg allerede har været igennem
  • for at jeg muligvis misforstod det med vinderchancen på skrabejulekalenderen har ikke en gang fået 2 ens symboler endnu
  • for mig selv


Og er da ganske skræmt over
  • at SmukFest blev udsolgt på 4 timer!
  • dette års tv-julekander hvor nogen prøver at drukne sig selv, eller?!
  • at jeg nyder at se "Guld på Godset" hvornår blev jeg så lige 92 år?
  • al den julestads vi allerede har på matriklen det bliver værre år for år
  • hvor meget den lokale dialekt er begyndt at indhente mig


Tilmed noget urolig for
  • nisser bare sådan generelt
  • hvad der sker for mig, når jeg pludselig er begyndt at overveje at tænke over sommerferien nu ... i december Midterfrue hvad er det for en indflydelse du har på mig?!
  • hvordan badevægten reagerer på al det gråvejrstrøst jeg har indtaget i weekenden
  • om det er meget skidt at vi i år er foran med kalenderlyset


Desuden skeptisk med hensyn til

  • min tandlæges konstante anbefaling af tandtråd ... får han procenter, eller hvad?
  • nyhedsmediernes prioritering
  • om det mon nogensinde bliver min tur til at få en nissepakke på job i år
  • skridttælleren som påstår at jeg kun er nået op på 7.453 skridt i weekenden. Inkl. fredag hvor jeg arbejdede hjemme. Tror den lyver.
  • det der "nymodens musik"


Og en ganske lille anelse lettet over at
  • andre end jeg har styr på det med pleonasmer ;)
  • også mine børn kan være nogle skarn af og til
  • vågne her til morgen det bør vi vel alle være ... hver morgen


Skræmmes fra vid og sans af

  • udsigten til en våd og grå vinter nej ikke igen, vel?
  • lister der nærmest skriver sig selv




----------

12 kommentarer:

  1. Tak, så fik du dagens første smil frem hos mig :-) Og jeg orker heller ikke en våd vinter, jeg vil have sne og frostknitrende træer med sol foroven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hørt. Sol foroven - faktisk uanset temperatur. Bare solen skinner. Så bliver alting så nemmere - undtaget dog at kunne se ud af de beskidte vinduer. Men det er ok.

      Slet
  2. Hahaha - jeg kan genkende det meste, men jeg er altså ikke 92. Endnu ...
    Hvis AC er udtømt, så er der Dorothy L. Sayers. Lord Peter Wimsey har hun givet en vidunderlig, subtil, underfundig og meget engelsk, underspillet humor. (Hvad mente du med det der med pleonasmer?)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, jeg havde da glemt Lord Peter Wimsey. Tak. Ham skal jeg lige besøge lidt igen. Det er mange, mange år siden sidst.
      Og noget med en ganske lille anelse ...

      Slet
  3. Åh min tandlæge siger også hele tiden det med tandtråd... Mon han nogensinde lærer, at det ikke kommer til at ske? ;-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Han mener velsagtens at håber er lysegrønt, Birgitte :-)

      Slet
  4. Jeg har hørt tandtråd kun skal bruges efter behov. Reagerede som dig også over det der med badekarret i julekalenderen men heldigvis stoppede de dem selv..... Og ungerne stillede ikke spørgsmål. Men underligt de viste det... Selvfølgelig skal der tænkes sommerferie nu. Det betaler sig:o) passer mig fint der ikke er frost andet i weekenderne:o) Nemmere! Og stiller samme spørgsmål som Ellen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja mega underlig form for tv-underholdning til store børn.
      Skal jeg virkelig tænke sommerferie nu? Skal jeg? Virkelig? Åh ... jeg må tage mig sammen. Snart. Lige om lidt ... :)

      https://da.wikipedia.org/wiki/Pleonasme

      Slet
  5. Pleonasmer? Que? Dem har jeg i hvertfald IKKE styr på!...

    SvarSlet
    Svar
    1. Noget med "en rund cirkel" eller "en lille minibil" :-)

      Slet
  6. Den med is i badekarret svarer vel til legen på facebook hvor man skulle hælde isvand over sig? Og så svarer det vel lidt til at være vinterbader... Som forældre og børn på vores skole er.. Så tror ikke ungerne synes det er mere mærkeligt end så meget andet rundt omkring på youtube ;-) ps ser ikke særlig meget guld på godset... Det kommer jo ikke på TV2 Charlie ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Njae ... altså jeg synes at det med at prøve at drukne sig selv i badekarret for at komme i en anden bevidsthedstilstand er skræmmende.

      Hehe. Nej den eneste grund til at Guld på Godset ikke sendes på TV2 Charlie - er fordi det er en DR-produktion. For jeg tror bestemt at den ellers hører hjemme på Charlie's sendeflade.

      Slet