21. jun. 2016

skovkunst

Og nu vi alligevel er ved yngstebarnet ... så har han slæbt os gamle forældre med en tur i skoven, for at se på skovkunst. Noget nogle (lokale?!) kunstnere har lavet, og som yngstemand havde fået indsigt i, gennem skolen.

Og jeg tænker det var fint nok, at han kunne fortælle os, hvad det forestillede For jeg er ikke sikker på at vi selv kunne regne det ud. Men sjovt var det. Mest fordi det var ham der var guide, hvilket bla. betød at vi måtte løbe gennem krat og over væltede træer, for at komme rundt blandt de forskellige kunstværker. Hvorfor bruge stierne?!




Myretuen var ikke en del af kunstinstallationerne,
men ikke desto mindre imponerende



Denne installation fangede jeg aldrig rigtig
meningen med. Men der skal vel heller ikke altid
være en mening med kunst ...

Her var grenene lagt ud som en fortsættelse
af træets grene. Eller en genspejling.

Yngstemand mente det var en labyrint.

Lidt uenighed hvorvidt dette faktisk var
en af kunstinstallationerne eller ej.
Men flotte sten, uanset.

Okay. Denne kan jeg faktisk ikke huske.
Andet end at det er STRENGT forbud
 at træde udenfor stierne.
Men hvorfor disse stier SKAL betrædes, og ikke
de der helt almindelig skovstier, fandt jeg ikke ud af?!


Denne er min yndlings! Er de ikke flotte?
Og hvor mon bjørnen gemmer sig?

Skoven kunne også præstere
sin helt egen lille kunst-ting.


Vist også naturen selv,
der har produceret dette kunstværk.

Det var en rigtig hyggelig og fin lille oplevelse. Primært fordi yngstebarnet var den sjoveste og lettere ironiske kustode, men også fordi det er hyggeligt, at der sker noget nyt og halvnaturligt i skoven indimellem.



-----------

In English: Art in the forest/woods depending on whether you are from one or another of the English speaking countries.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar