20. apr. 2015

at kortslutte en rygerkupé

Mester kiggede på ny brugt bil i sidste uge. Egentligt er jeg rimelig græsk-katolsk, men havde dog 3 punkter/krav/ønsker som jeg synes det kunne være rigtig fint at ny brugt bil kunne leve op til:


  1. mindre forstå: kortere end den vi har i forvejen
  2. ikke en fransk bil det kræver en lang forklaring hvilket jeg ikke gider - men bare ikke fransk altså
  3. ikke en ryger-bil siger sig selv hvem fanden ryger i en bil nu om dage?!

Aftalen var at jeg ikke skulle involveres i noget som helst. Orkede bare ligesom ikke at skulle tage stilling og overveje og følge med i forhandlinger og overdragelsespapirer og who know what!


Så han skulle bare tage en beslutning. Og komme hjem med den bil han nu engang synes var fin fin.


Det gjorde han. Den er:

  1. 25 cm kortere end den vi har i forvejen
  2. fransk
  3. ryger-bil og jeg gentager mig selv ... hvem fanden ryger i en bil nu om dage?!




Men Mester havde lavet en sweet deal. En ryger-bil er jo svær at sælge siger sig selv og derfor er der rigtig meget bil for pengene og her er vi ude i noget teknisk naturligvis.

Lørdag blev ny brugt, fransk, ryger bil skilt ad i atomer kabinen altså. Alt blev tæpperenset. Himmel und Alles. Flere gange.

Nu kører han eddike-tricket stærkt opfordret af hustruen og det til trods for, at venner lørdag aften tjekkede bilen ud, og da vi efterfølgende spurgte om de kunne lugte om der havde været røget i den, blev de pænt forundrede. Det kunne de ikke.

Så sådan kortslutter man en rygerkupé som den seriøst lugtede ligesom, da jeg stak hovedet ind i den første gang.
  • tålmodighed
  • tæpperens 
  • eddike

Og nu er jeg så spændt på hvordan han vil kringle det der med det franske ;)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar