20. aug. 2013

tip til bogindbinding

I weekenden skulle jeg binde en skolebog ind for Ældstebarnet. Det er vist første gang - ellers har hun levet med kopier og opgavebøger de 2 første skoleår - vildt!

Og så der midt i det hele, så blev jeg ski lidt doven. Havde ingen 'klistermærker' til lige at skrive udenpå hvilken bog der befandt sig under papiret, så jeg smed forsiden i printer/kopimaskinen istedet:



Klippede bogtitel med mere ud og klistrede udenpå bogen sammen med Ældstebarnets navn og klasse. 

Og det smarteste er nu, at når klasselæreren viser hvilken bog det er, at de nu skal have op ad tasken, så kan Ældstebarnet genkende den på udseendet - ikke kun titel. Og det er jo dejligt hvis man er typen der husker i billeder det ved jeg ikke om Ældstebarnet gør, men JEG gør!


ps. bogpapiret er fundet i Søstrene Grene, synes ikke det var til at stå for ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar