16. jan. 2013

indlægs-såler af genbrug

Jeg strikker og filter gerne uld-hjemmesko til børnene (og alle mulige andre). Jeg lægger et stort stykke arbejde og mange timer i hver eneste hjemmesko, og derfor ærgrer det mig også, når børnene vokser ud af dem inden de bliver slidt.

Selvfølgelig giver jeg dem videre til andre, som kan passe. Men nu er jeg også begyndt at klippe dem op til indlægssåler i børnenes støvler. Det er jo 100% uld, så de hjælper godt med at holde på varmen. 

Man kan også klippe alt muligt andet op til indlægs-såler. Her er det et par filt-hjemmesko fra Super Best, som står for tur:

en fin filt-hjemmesko som er blevet for lille

hjemmeskoen bliver klipppet op
(efter at have fjernet brugbare genbrugsmaterialer som snor og skindsål)

en sål af passende størrelse lægges på og der klippes efter den
(jeg har bare holdt den fast i hånden mens jeg klippede)

sådan...

og her 2 klippede såler til yngstemands støvler
Jeg har også overvejet at bruge nogle af mine uldrester (dem der filter godt) og så bare strikke nogle lange stykker som kan filtes og klippes op til såler... de varmer i hvert fald godt og er rare at gå på!

Tip hermed givet videre :o)

8 kommentarer:

  1. Super god idé, den er lige skrevet bag øret ;)

    SvarSlet
  2. Så fedt når de gider bruge det man laver - og ren win win med genbrug.
    Kan huske min mormor klippede gulvtæpper som indlæg i træskostøvlerne :o)

    Tak for tippet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hey, det er da også smart - altså hvis man lige har et gulvtæppe man ikke skal bruge mere :o)

      Slet
  3. Super ide, den er hermed skrevet bag øret. Elsker når ting kan genbruges, ikke mindst ting man har lagt et stort arbejde i.

    SvarSlet
  4. Det Skal jeg da igang med for tøserne fryser tæerne, og en overgang købte jeg uldsweatre i genbrug for at filte og custumize til andet... efter flere år et det kun endt med luffer... apropos gulvtæpper, så går jeg et billede i hovedet af et 70 er væg til væg køkkenetæppe m grå bagside, rester anvendt til såler...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, sikke et billede du har i hovedet Ellen K : )

      Slet