17. jan. 2013

Doc Martin

Jeg er faldet i NetFlix. Derinde har jeg fundet den britiske tv-serie Doc Martin.


Ih altså. Jeg er helt grebet af den bryske og alligevel så sårbare landsbylæge med autistiske træk, som klunter sig igennem hverdagen og træder folk over tæerne. Det er sådan en elskelig serie - og samtidig meget humoristisk.

Da jeg normalt kun har stueantenne, aner jeg ikke om serien har været sendt på en (ikke-DR) dansk kanal herhjemme, men jeg er glad i den! Jeg er nået til 4. sæson afsnit 6 - ud af 5 sæsoner. Ja ja, siden nytår og der er da kun 7-13 afsnit i hver sæson. Hahahaha.... 


Sommetider bliver jeg også sur på den. Synes Miss Glasson er unødigt kostbar eller at Auntie Joan er for tåbelig eller Officer Penhale bare pinlig. Så slukker jeg. Men der bliver tændt igen...


Indtil videre er der 5 hele sæsoner. De er alle frigivet på DVD og så altså på NetFlix. Og jeg så et sted at sæson 6 er under optagelse. Du kan læse meget mere om Doc Martin på nettet. 


Pauline Lamb og Doc Martin

Doc Martin

Doctor Martin Ellingham og Louisa Glasson

Kender du også Doc Martin?
Åh jeg knus-elsker den accent som specielt Miss Glasson (Louisa) har i serien og ikke mindst den måde hun udtaler Doc Martin på - med meget tydeligt T.

8 kommentarer:

  1. Kender den slet ikke, men det kunne være man sku prøve den net fisk... jeg så mcloyds døtre og skadestuen på mine barselsorlove... Uh man bliver næsten i familie med dem når det er dagligt.... uhyggeligt du!

    SvarSlet
    Svar
    1. Pas på siger jeg bare. Og ja, jeg tror da næsten jeg er ved at komme i familie med hele seriens karakterer. Hahaha

      Slet
  2. Ja det er en rigtig god serie, man får sig et godt grin ind i mellem. Både min mand og jeg fulgte den, da den kørte på tv, men ved ikke helt om de sendte hele serien. Jeg har også på NetFlix på Net fulgt med i serien med de britiske jordmødre, og også den med de unge kvinder der under krigen tog ud og hjalp på landet. Så hvis du får tid, så er de også værd at se. Kh Helle ;O)

    SvarSlet
  3. Nej, det gør jeg faktisk ikke.
    Så godt at serien var på Flexnet, men troede ikke lige at det var noget for mig, men nu bliver jeg da nødt til det, når du så varmt anbefaler det ;o))
    Fornemmer at det kan være vanedannelde ?
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ekstremt vanedannende Hanne. Faktisk burde jeg ikke anbefale men advare.

      Slet
  4. Hej. Den bliver indimellem vist på TV2 Charlie. Tror det plejer at være torsdage kl. 20. Hilsen Jeanette Østergaard

    SvarSlet