1. jul. 2012

I Majestætens Hemmelige Tjeneste - af Jesper Lundorf


Jesper Lundorf har, i samarbejde med med Ivan Rod, udgivet en bog med anekdoter fra sin tid som livvagt for Det Danske Kongehus. Bogen er krydret med personlige refleksioner over livet og de valg forfatteren har truffet gennem tiden - samt en beskrivelse af hele karrieren og hvordan det ene job førte til det næste...

Bogen er, for mig, interessant på flere punkter selvom jeg sidder tilbage med følelsen af at jeg nok ikke helt er målgruppen. Fx bliver jeg en anelse irriteret over at få forklaret baggrunden for simpel kriseteori blot fordi forfatteren tilsyneladende selv har fået sig en aha oplevelse på dén konto. Men bortset fra disse små 'belæringer' om personlig udvikling synes jeg godt om bogens beskrivelser af efterretningsarbejdet og ikke mindst det mindset som jobbet kræver.



2 kommentarer: