21. apr. 2012

Mr. Sherlock Holmes

Jeremy Brett har altid, for mig, været Mr. Sherlock Holmes - the one and only... og for dem som er SÅ ligeglade med Sir Arthur Conan Doyle's mesterdetektiv beklager jeg på forhånd dette indlæg...

Jeremy Brett som Sherlock Holmes
Men... de nye film med Robert Downey Jr. i hovedrollen er nu slet ikke så tossede. Elsker universet og lever mig helt ind i filmene, måske netop fordi de ligger så langt fra Jeremy Brett filmene, så jeg ikke får dem blandet sammen.

Robert Downey Jr. som Sherlock Holmes
Og så er der den helt moderne serie-udgave med Benedict Cumberbatch som vores nutids Sherlock. Jeg så afsnit nr. 2 på DR2 for et års tid siden, og var forundret. Nu er tiden gået og jeg er blevet nysgerrig. Har derfor lige købt sæson 1 og 2 hjem på DVD og Oh My God den er for sindssyg god! Altså virkelig siddende-ude-på-kanten-af-sofaen-spændende. Karaktererne er interessant og vedkommende og miljøet er fedt. I love it.

Benedict Cumberbatch som Sherlock Holmes

Så nu har jeg hele 3 favorit hovedrolleindehavere... og det er da helt godt!

4 kommentarer:

  1. Det lyder som om man skulle prøve både type 2 og 3. Om ikke andet så bare fordi robert ser godt ud...jeg hænger fast i csi og the mentalist, cold case og den slags... nemt tilgængelige serier..der kun varer en time..manden og jeg glæder os til at få de gode gamle tv weekender tilbage... altså nogen uden forstyrrelser og film efter film.... ikke Disney:-) mon vi så kan blive enige om hvad vi skal se til den tid :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber I kan blive enige om en Sherlock.

      Slet
  2. Uh for pokker, så har vi da en fælles lidenskab mere... det er heller ikke længe siden jeg opdagede serien på DR2, og fik lyst til at se mere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er da også bare fantastisk, Ketty.

      Slet