7. mar. 2012

Prospect Park West - af Amy Sohn

Ja ja ja, jeg kan også godt lide at se Sex and The City. Og denne gang faldt jeg over en bog i den absolutte chick-lit-genre, som jeg endelig har læst færdig - efter et halvt år!



Og hvorfor tog den mig så et halvt år at læse? Tjae... for det første er den på 479 sider. For det andet er jeg typen der altid har minimum 3-4 bøger i gang samtidigt. Men allervigtigst... jeg gik lidt kold i den. Sorry.

Bogen er skrevet med 4 fortællere. Og de her 4 kvinder bor altså i det samme område, men kender ikke alle 4 hinanden, kun sådan lidt på kryds og tværs. Men intriger er der nok af. Den ene har en affære med den andens mand, mens den tredie afslører den anden som tyv, den fjerde lægger an på den ene, og der er også nogen der kommer i fængsel og noget med stoffer... og ja ja.


Alle 4 hovedpersoner er mødre med små børn og tanker omkring familieliv, sex, karriere, veninder, bolig og børn.


Konklusion:

chick-lit. Need I say more?!?

2 kommentarer:

  1. Hm... altså en dårlig læseoplevelse? På den anden side kan chick lit jo virkelig være godt. Og velskrevet, fx Bridget Jones og Nynne og nogle af Lauren Weisenbergers bøger, fx Alle var der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmmm... kan godt se når jeg læser indlægget igen, at det lyder som om jeg har haft en dårlig læseoplevelse. Men måske er 'uinteressant' mere rammende. De 4 fortællere kom aldrig rigtig ind under huden på mig...

      Slet