29. jan. 2012

gammaldags jordgubbstårta

Okay, jeg ved ikke hvorfor overskriften blev svensk. Det blev den altså bare!

For et par år siden, ville jeg lægge en gammledaws æblekage sammen, men opdagede så, at jeg kun havde jordbærgrød men ingen æblegrød i skabet. Og sådan blev det til, at vi herhjemme foretrækker 'gammledaws jordbærkage' eller som det hedder på svensk iflg. Google Translate GAMMALDAGS JORDGUBBSTÅRTA.


Okay, der er lige rigeligt med makronrasp i øverste lag. Men I ved, der var en håndfuld for meget tilbage, og pokker stå i at smide det ud... måske skulle jeg alligevel have gemt det og drysset det ovenpå flødeskummet som pynt. Det må jeg gøre næste gang.

Opskriften er såre simpel:

  • makronrasp/æblekagerasp og jordbærgrød lægges skiftevis i lag i en skål
  • flødeskum ovenpå (jeg putter vaniljesukker i fløden inden den piskes)

2 kommentarer:

  1. åh, det kunne jeg faktisk godt lige klare, selv om det er morgen og jeg burde tænke sundere...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tog resten (det meste) med på arbejde i dag. For der var ingen her der fik det spist, desværre. En anden gang kører jeg det ud til dig, så det er klar til morgenmaden ;-

      Slet